Obytná vozidla vhodná do terénu jsou nadále velmi oblíbená. Když se velký výrobci pustí do stavby takových vozidel, většinou jde o segment obytných dodávek. Výjimkou je polointegrovaný Hymer ML-T, který patří mezi nejoblíbenější modely expedičních vozů. K němu se nyní přidává novinka společnosti Eura Mobil, model Xtura na bázi Mercedes-Benz Sprinter s pohonem všech kol. Xtura je ideální vůz pro dobrodružné cestovatele, který nabízí jedinečnou kombinaci autonomie a komfortu.

Základní vůz Mercedes-Benz

Eura Mobil se rozhodně chce v prémiové třídě prosadit a proto podle technologického šéfa Franka Schmidta použili pro nový top model Xtura jen ty nejkvalitnější komponenty, které trh nabízí. Základem je Mercedes-Benz Sprinter 419 CDI s motorem o výkonu 190 koní, který splňuje emisní normy Euro 6E. Motor v kombinaci s 9-stupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic a pohonem všech kol zajišťuje plynulou a spolehlivou jízdu i v náročném terénu. Podvozek je dále vybaven systémem ABS, manuální klimatizací a komplexním bezpečnostním balíkem včetně airbagů řidiče a spolujezdce.

Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Z hlediska bezpečnosti a pohodlí je Xtura vybavena úchyty Isofix a systémem jednoho klíče pro celý obytný vůz. Rozsáhlá zadní LED světla a extra úložný prostor zvyšují bezpečnost a funkčnost obytného vozidla.

Polyesterová nástavba

Eura Mobil kombinuje základní vůz se speciálně vyvinutou nástavbou, která se vyznačuje aerodynamickým tvarem kapoty nad kabinou, zaoblenými rohy a tmavými akcenty. Její robustní konstrukce bez použití dřeva je založena na technologii Eura Mobil Sealed Structure, při které jsou GRP kompozitní panely ze skelných vláken přilepeny a utěsněny k hliníkovým profilům pomocí vysokopevnostních průmyslových lepidel. Výsledkem je karoserie s vysokou torzní tuhostí, dlouhou životností (10letá záruka vodotěsnosti) a vysokou odolností vůči povětrnostním vlivům, chemickému a mechanickému namáhání. S tloušťkou stěn a střechy 30 mm a až 85 mm v případě podlahy je obytný vůz dokonale vybaven do všech povětrnostních podmínek.

Přečtěte si také:  Challenger X250 získal prestižní ocenění German Innovation Award 2024
Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Vnější vzhled

Vnější vzhled modelu Eura Mobil Xtura je v pískové šedé barvě pozoruhodný. Jako dekorativní prvek je vždy k dispozici grafika mapy. Kromě toho je pochozí střecha vybavena černými střešními lištami. Xtura otevírá zcela novou kapitolu v oblasti světelného výkonu. Vysoce výkonná LED světelná lišta namontovaná nad kabinou se během jízdy může přepnout i do režimu dálkových světlometů. Zadní světla a světla na boční straně střešních lišt osvětlují parkovací prostor a pomáhají při nakládání ve tmě. Celkový světelný výkon více než 21 000 lumenů poskytuje v noci pro případ potřeby přirozené osvětlení.

Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Energetická samostatnost

Podle výrobce je energetická autonomie novinky Eura Mobil Xtura zajištěna až na 20 dní. „Palubní elektrárna“ kombinující výkonnou lithiovou baterii s kapacitou 330 Ah a vysoce výkonné solární panely o výkonu 2x 120 W na střešním nosiči, jakož i dodatečnou energii z mobilních skládacích solárních panelů, tvoří základ pro mimořádně dlouhý dojezd. V závislosti na podmínkách používání je možné dokonce zůstat nezávislí na elektrické síti déle, protože Xtura dobíjí energii prostřednictvím výkonného alternátoru s nabíjecím výkonem 60 A i během jízdy. S 3 KW měničem/nabíječkou je k dispozici dostatečná rezerva pro dobíjení baterie, vaření, klimatizaci nebo jiné individuální spotřebiče.

Interiér

To, co dynamický design zvenčí pouze naznačuje prostřednictvím atraktivní karoserie a výrazných doplňků, se potvrzuje v hodnotách interiéru. V přátelském interiéru ve světlých tónech vládne atmosféra luxusu a pohodlí. Eura Mobil Xtura disponuje nábytkem z kvalitních materiálů s dekorem Chalet Rustico.

Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Sezení tváří v tvář a podélná lůžka

Útulně působícímu obývacímu prostoru v přední části dominuje skupina sezení tváří v tvář. Navzdory celkové délce 6,88 ma šířce pouhých 2,20 m nabízí Xtura v zadní části pohodlná podélná lůžka o rozměrech 195×80 cm a 196×80 cm se 7-zónovými matracemi ze studené pěny.

Přečtěte si také:  Nová California: nejinovativnější California na bázi Multivanu
Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Kuchyně

Technické komponenty potvrzují soběstačné cestování i v obytném prostoru. Zjevné je to hlavně v kuchyni, kde kompresorová chladnička o objemu 146 litrů je nezávislá na plynu a funguje pouze na elektřinu. Zvláštností je kombinovaný sporák se dvěma plynovými a jednou indukční varnou deskou. Tím je na výběr způsob přípravy jídla podle dostupnosti zdroje energie, přičemž ve vozidle jsou k dispozici dvě 11 kg láhve. Za příplatek lze kuchyň vybavit i troubou. Kromě kombinovaného sporáku se kuchyně může pochlubit matnými černými vodovodními kohouty a praktickými detaily, jako jsou věšáky na ručníky elegantně integrované do předních částí zásuvek.

Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Koupelna

Oproti kuchyňce je na straně spolujezdce umístěna toaletní místnost. Navzdory kompaktním rozměrům vozu pod sedm metrů nabízí koupelna plnohodnotnou sprchu. Umožňuje to řešení otočné stěny. V případě potřeby lze stěnu s umyvadlem a velkým zrcadlem otočit nad chemické WC. Zásobování vodou zahrnuje 145litrovou nádrž na čerstvou vodu a 105litrovou nádrž na odpadní vodu, obě jsou izolovány a vyhřívány. Před mrazem je chráněn také elektrický vypouštěcí ventil.

Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Teplotní pohodu zajišťuje teplovodní topný systém Alde, který zajišťuje podlahové topení nejen v obytné části, ale také v koupelně. Na přání je k dispozici teplovodní vytápění i pro kabinu řidiče.

Palubní technologie

Ovládání výkonu palubních systémů zajišťuje optimální využití zdrojů energie. Díky displejům Bord-Control lze prostřednictvím ovládacího panelu nebo chytrého telefonu zobrazit všechny důležité parametry výkonu a rezervy palubní sítě.

Volitelný navigační systém Garmin-World Wide vozu Xtura udržuje na správné cestě, a to i mimo zpevněné cesty. Funkce satelitního tísňového volání, nezávislá na mobilní síti, nabízí ještě větší bezpečnost.

Přečtěte si také:  Novinky LMC pro modelový rok 2024 a nové standardy v bezpečnosti
Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Specifikace Eura Mobil Xtura 686 EF

Eura Mobil Xtura 686 EF
Eura Mobil Xtura 686 EF, foto: Eura Mobil

Podvozek: Mercedes-Benz Sprinter 419 CDI
Motor: 140 kW / 190 k
Převodovka:  9 stupňová, automatická 9G-Tronic
Provozní hmotnost: 3.600 kg
Max. povolená hmotnost: 4.100 kg
Délka: 688 cm
Šířka: 219 cm
Výška: 305 cm
Cena : od 144.900 eur*

Cena a dostupnost

Základní verze vozu Eura Mobil Xtura stojí 144.900 eur*. Komu základní výbava nestačí a potřebuje něco navíc, k dispozici jsou další volitelné baliky. Běžné asistenční systémy pro řidiče od výrobce základního vozu Mercedes-Benz stojí 4.380 eur, balík Overland terénními koly Delta, střešním nosičem se solárními panely, střešním žebříkem a zadním nosičem rezervního kola je k dispozici za 9.900 eur a kdo si připlatí dalších 4.500 eur za Adventure Pack, dostane také navigační systém, ochranu podvozku proti podjetí, podlahové topení v kabině řidiče a přídavný solární modul.

Sériová výroba začne na jaře 2024, přičemž Eura Mobil očekává v prvním roce prodej kolem 150 až 200 kusů.

Fotogalerie

Zdroj: Eura Mobil

* Výrobcem doporučená maloobchodní cena založená na prodejních cenách v zemi výrobce. Ceny v jiných zemích se mohou lišit v důsledku konverze měny a DPH, poplatků a dovozních cel specifických pro danou zemi. Aktuální ceny poskytují místní prodejci.

Eura Mobil GmbH

Eura Mobil svou špičkovou kvalitou, zpracováním a moderní designem je synonymum německé kvality se zárukou „Made in Germany“. Eura Mobil jsou výjimečně spolehlivé, interiér navozuje příjemnou atmosféru a komfort. Při stavbě obytných vozů Eura Mobil se používají výjimečné technologie, kvalitní konstrukce nástavby, precizně zpracované detaily.
Společnost, založena v roce 1959 jako výrobce karavanů, přešla v roce 1983 na výrobu obytných vozů. Od roku 2005 je součástí francouzské skupiny Trigano Group. Se značkami Eura MobilKarmann-Mobil a Forster Reisemobile pokrýva celé spektrum obytných vozů.

Domovská stránka výrobce: euramobil.de

Další informace jsou k dispozici na naší stránce: Eura Mobil

Inzerce – prodej, pronájem, koupě vozidel Eura Mobil