Francouzský výrobce Challenger patřící do skupiny Trigano Group představil nový koncept obytného automobilu, který kombinuje to nejlepší z dvou typů nejpoužívanějších rekreačních vozidel. Vývoj kompaktního kempingového vozidla trval dva roky a dnes má být Challenger Combo X150 manévrovatelný a sportovní jako obytná dodávka a prostorný pro pohodlné bydlení jako polointegrovaný automobil.
Netradiční design pro mladé
Vnějšími rozměry příslib kompaktního vozu Combo X150 deklaruje. Model, kterému základ poskytl Fiat Ducato je s délkou 5,99 m kratší než nejdelší dodávka L4 (6,36 m) a díky rovným bočním stěnám s výškou 2,75 metru nabízí téměř tolik prostoru jako polointegrovaný automobil. Challenger kombinuje původní kabinu Ducata se speciální konstrukcí z prvků XPS, která izoluje lépe než obvyklá plechová konstrukce a zároveň je odolnější vůči krupobití. Střešní konstrukce se skládá z PDCPD, termosetického polymeru polydicyklopentadien, kompozitního materiálu na bázi GRP, který se používá hlavně v lehkých konstrukcích. Materiál by měl být schopen odolat i těžkým nákladem. Nápadnému exteriéru dominuje kombinace bílé a černé barvy s červeným lemováním.
Neobvyklý a moderní interiér
Interiér působí stejně inovativně, i když vnitřní uspořádání není nové. Barevná kombinace působí jasně, příjemně a vzdušně. Povrchy jsou jednobarevné, antracitové a světle šedé. Náznak dřeva je pouze na dekoru kuchyňských dvířek a čel zásuvek. Zpestření přináší červené čalounění polštářů skupiny sezení.
Obytný prostor nevytváří pocit stísněnosti, i když je šířka vozidla pouze 2,10 metru. Podélné lavice ze skupiny sezení zprostředkovávají prostorný dojem místnosti a vzhled moderní obývacího pokoje. Lavice spolu s otočnými sedadly v kabině vytvářejí kolem obdélníkového rozkládacího stolu rozsáhlé možnosti sezení.
Trik, jak získat prostor spočívá ve spouštěcí posteli s rozměry 1,4 x 1,9 metru, která je mimo užívání vytažena pod stropem nad sezením. Díky svému lehkému a kompaktnímu hliníkovému rámu téměř nesnižuje pod sebou světlou výšku.
Do polohy na spaní se spouští elektricky, při zastavení v poloviční výšce dráhy lze zároveň jednoduchou úpravou použít sezení jako lůžka, čímž se najde místo na spaní pro čtyři osoby.
Během jízdy mohou Challengeru Combo X150 cestovat čtyři osoby. Řidič a spolujezdec mají své kapitánské sedadla, dvě další sedadla ve směru jízdy je možné získat úpravou pohovek. Ty jsou vybaveny tříbodovými pásy a sklopnými opěradly, takže cestující v druhé řadě cestují v pohodlí a bezpečí.
Koupelna, kuchyň a spoustu úložného prostoru
Koupelna se táhne po celé šířce vozidla v jeho zadní části. Poskytuje neobvyklou volnost pohybu, velký prostor pro sprchování, kazetové WC a důmyslně zkonstruováno sklopné umyvadlo. Toaletní část lze dvířky šatní skříně na straně spolujezdce oddělit od kuchyňky. Naproti ní je umístěna další úložná skříňka, která je dostupná jako z interiéru, tak i z vnější strany. Variabilní policový systém uvnitř umožňuje přizpůsobit se naloženým věcem. Prostor až po sezení vyplňuje kuchyňka s plynovým sporákem, umyvadlem a 134 litrovou SlimTower chladničkou. Celá kuchyně je elegantně osvětlena nepřímým LED osvětlením. Potěší také vstupní dveře s dobrým přístupem do obývací části, které jsou spolu s dveřmi kabiny řidiče centrálně uzamykatelné.
Zahajovací balík a balíky pro lepší bezpečnost a pohodlí
V každém případě výbava Challengeru Combo X150 není špatná. V zahajovací edici „Open Edition“ nabízené při uvedení na trh je panoramatická střecha nad kabinou řidiče, žaluzie a síťky proti hmyzu na všech oknech a na luxusních vstupních dveřích, jakož i TV příprava. Vozidlo bude mít mimo jiné klimatizaci,1 00% LED osvětlení, 16″ kola z lehkých slitin, tempomat a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Doplňky, jako satelitní TV systém nebo markýza nejsou přímo z výroby k dispozici, ale zákazník si je musí nechat nainstalovat u prodejce. Výbavu je však možné upgradovat pomocí volitelných balíků.
Balík Automat obsahuje, automatickou převodovku ZF s devíti převodovými stupni a výkonný motor Fiat s výkonem 160 k (118 kW), za který je třeba připlatit dalších 5.000 eur. Sériové modely mají manuální šestistupňovou převodovku a naftový čtyřválec s výkonem 140 k (103 kW).
Výbava Connect přináší DAB rádio s dotykovou obrazovkou a hands-free za 1.100 eur. Bezpečnostní balík za 1.500 eur rozšiřuje výbavu o asistenty, jako je ochrana proti kolizi, světelné a dešťové senzory, automatické dálková světla, rozpoznávání dopravních značek, asistent sledování mrtvého úhlu a asistent změny jízdního pruhu.
Ti, kteří si chtějí na dovolenou vzít s sebou kolo, musí navštívit dealera. Kvůli chybějící zadní garáži je možné kola přepravovat pouze na nosiči na zadní stěně.
Zájemci o tento moderní automobil však musí být trpěliví, uvedení na trh se uskuteční až na podzim za cenu 59.990 eur.
Výrobce: Challenger
Model: Combo X150
Rozměry (délka x výška x šířka): 5,99 x 2,75 x 2,10 m
Uspořádaní:
Více info: www.challenger-motorhomes.com
Foto: Challenger-motorhomes