Francouzský výrobce Challenger patřící do skupiny Trigano Group představil nový koncept obytného automobilu, který kombinuje to nejlepší z dvou typů nejpoužívanějších rekreačních vozidel. Vývoj kompaktního kempingového vozidla trval dva roky a dnes má být Challenger Combo X150 manévrovatelný a sportovní jako obytná dodávka a prostorný pro pohodlné bydlení jako polointegrovaný automobil.

Netradiční design pro mladé

Vnějšími rozměry příslib kompaktního vozu Combo X150 deklaruje. Model, kterému základ poskytl Fiat Ducato je s délkou 5,99 m kratší než nejdelší dodávka L4 (6,36 m) a díky rovným bočním stěnám s výškou 2,75 metru nabízí téměř tolik prostoru jako polointegrovaný automobil. Challenger kombinuje původní kabinu Ducata se speciální konstrukcí z prvků XPS, která izoluje lépe než obvyklá plechová konstrukce a zároveň je odolnější vůči krupobití. Střešní konstrukce se skládá z PDCPD, termosetického polymeru polydicyklopentadien, kompozitního materiálu na bázi GRP, který se používá hlavně v lehkých konstrukcích. Materiál by měl být schopen odolat i těžkým nákladem. Nápadnému exteriéru dominuje kombinace bílé a černé barvy s červeným lemováním.

Neobvyklý a moderní interiér

Interiér působí stejně inovativně, i když vnitřní uspořádání není nové. Barevná kombinace působí jasně, příjemně a vzdušně. Povrchy jsou jednobarevné, antracitové a světle šedé. Náznak dřeva je pouze na dekoru kuchyňských dvířek a čel zásuvek. Zpestření přináší červené čalounění polštářů skupiny sezení.
Obytný prostor nevytváří pocit stísněnosti, i když je šířka vozidla pouze 2,10 metru. Podélné lavice ze skupiny sezení zprostředkovávají prostorný dojem místnosti a vzhled moderní obývacího pokoje. Lavice spolu s otočnými sedadly v kabině vytvářejí kolem obdélníkového rozkládacího stolu rozsáhlé možnosti sezení.

Challenger Combo X150

Trik, jak získat prostor spočívá ve spouštěcí posteli s rozměry 1,4 x 1,9 metru, která je mimo užívání vytažena pod stropem nad sezením. Díky svému lehkému a kompaktnímu hliníkovému rámu téměř nesnižuje pod sebou světlou výšku.

Challenger Combo X150

Do polohy na spaní se spouští elektricky, při zastavení v poloviční výšce dráhy lze zároveň jednoduchou úpravou použít sezení jako lůžka, čímž se najde místo na spaní pro čtyři osoby.

Challenger Combo X150

Během jízdy mohou Challengeru Combo X150 cestovat čtyři osoby. Řidič a spolujezdec mají své kapitánské sedadla, dvě další sedadla ve směru jízdy je možné získat úpravou pohovek. Ty jsou vybaveny tříbodovými pásy a sklopnými opěradly, takže cestující v druhé řadě cestují v pohodlí a bezpečí.

Koupelna, kuchyň a spoustu úložného prostoru

Koupelna se táhne po celé šířce vozidla v jeho zadní části. Poskytuje neobvyklou volnost pohybu, velký prostor pro sprchování, kazetové WC a důmyslně zkonstruováno sklopné umyvadlo. Toaletní část lze dvířky šatní skříně na straně spolujezdce oddělit od kuchyňky. Naproti ní je umístěna další úložná skříňka, která je dostupná jako z interiéru, tak i z vnější strany. Variabilní policový systém uvnitř umožňuje přizpůsobit se naloženým věcem. Prostor až po sezení vyplňuje kuchyňka s plynovým sporákem, umyvadlem a 134 litrovou SlimTower chladničkou. Celá kuchyně je elegantně osvětlena nepřímým LED osvětlením. Potěší také vstupní dveře s dobrým přístupem do obývací části, které jsou spolu s dveřmi kabiny řidiče centrálně uzamykatelné.

Zahajovací balík a balíky pro lepší bezpečnost a pohodlí

V každém případě výbava Challengeru Combo X150 není špatná. V zahajovací edici „Open Edition“ nabízené při uvedení na trh je panoramatická střecha nad kabinou řidiče, žaluzie a síťky proti hmyzu na všech oknech a na luxusních vstupních dveřích, jakož i TV příprava. Vozidlo bude mít mimo jiné klimatizaci,1 00% LED osvětlení, 16″ kola z lehkých slitin, tempomat a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Doplňky, jako satelitní TV systém nebo markýza nejsou přímo z výroby k dispozici, ale zákazník si je musí nechat nainstalovat u prodejce. Výbavu je však možné upgradovat pomocí volitelných balíků.
Balík Automat obsahuje, automatickou převodovku ZF s devíti převodovými stupni a výkonný motor Fiat s výkonem 160 k (118 kW), za který je třeba připlatit dalších 5.000 eur. Sériové modely mají manuální šestistupňovou převodovku a naftový čtyřválec s výkonem 140 k (103 kW).
Výbava Connect přináší DAB rádio s dotykovou obrazovkou a hands-free za 1.100 eur. Bezpečnostní balík za 1.500 eur rozšiřuje výbavu o asistenty, jako je ochrana proti kolizi, světelné a dešťové senzory, automatické dálková světla, rozpoznávání dopravních značek, asistent sledování mrtvého úhlu a asistent změny jízdního pruhu.
Ti, kteří si chtějí na dovolenou vzít s sebou kolo, musí navštívit dealera. Kvůli chybějící zadní garáži je možné kola přepravovat pouze na nosiči na zadní stěně.

Zájemci o tento moderní automobil však musí být trpěliví, uvedení na trh se uskuteční až na podzim za cenu 59.990 eur.

Výrobce: Challenger

Model:  Combo X150

Rozměry (délka x výška x šířka): 5,99 x 2,75 x 2,10 m

Uspořádaní:

Více info: www.challenger-motorhomes.com

Foto: Challenger-motorhomes