Na autosalonu v Ženevě bude mít svou premiéru nástupce populárního Peugeota Partner v osobní verzi, který nesl přívlastek Tepee. Ten nyní končí a nový model se bude pyšnit jménem Rifter. Je založen na nové platformě PSA stejně jako Citroën Berlingo a Opel Combo. Vedle sériových aut bude na autosalonu představen i koncept 4×4, kterým chce Peugeot ukázat kompromis mezi každodenním autem a automobilem pro fanoušky dobrodružství.

Výrazný exteriér
Rifter 4x4x Concept je od sériového auta rozpoznatelný již na první pohled. Výrazná je kombinace šedého laku s několika prvky v odstínu černé Onyx a žluté. V zadní části od blatníků po střechu vedou fólie v kouřovém odstínu. Karoserie je doplněna plastovými ochrannými doplňky pro pobyt v přírodě a jízdě na nezpevněném povrchu. Výrazná je například matná černá maska ​​mezi mřížkou chladiče a kapotou. Ve stejném černém provedení jsou i zadní výklopné dveře. Pro bezpečnou jízdu v noci má koncept nad čelním sklem umístěn 1,35 metru široký světelný panel skládající se ze sta LED ve dvou řadách. Jejich celkový výkon má představovat 300 W. Povahu vozidla doplňují 16 palcové kola v černém odstínu a vysoké terenní pneumatiky.

Interéru v duchu i-Cockpit®
Interiér si zachoval základní uspořádání palubní desky s konceptem i-Cockpit. Jeho styl nese stejnou kombinaci barev, charakteristickou pro exteriér. Sedadla nesou označení Rifter. Jejich kombinace šedo melírování látky s černou Alcantarou je doplněna výrazným žlutým prošíváním. To je možné najít i na manžetě řídící páky a volantu. Na palubní desce nechybí ani lišty z hliníkové slitiny.

Nadzemní střešní stan
Součástí konceptu je střešní stan Overland od společnosti Motorhome, ve kterém je dostatek místa na spaní pro dvě osoby. Podle zástupců firmy je přeměna stanu velmi rychlá a jednoduchá. Stačí uchopit žebřík, který je k stanu namontován a sklopit jej. Stan s vnějšími rozměry 220x130x125 cm (d x š x v) poskytuje ubytování dvěma osobám. Větru odolná a vodotěsná tkanina je vyrobena na zakázku pro Peugeot a odpovídá barvě studie. Uvnitř stanu se nachází matrace, která je potažená stejnou látkou jako jsou sedadla konceptu. Polštáře jsou potaženy Alcantarou stejně se žlutým prošitím. Střešní nosič, který splňuje standardní testy „City Crash Test“, podle Peugeotu odolá jakémukoliv typu užitečného zatížení.

E-bike součástí automobilu
Co se týče příslušenství to není všechno. Kromě stanu a světelné rampy přidává Peugeot ke svému konceptu i pro tento účel speciálně vyrobené horské e-kolo. Multifunkční model Peugeot EMO FS Powertube je průkopníkem příští generace eBikes značky Peugeot. Díky kompaktní baterii zabudované do rámu získalo kolo elegantní vzhled. Elektrokolo se umisťuje na držák připevněný k tažnému zařízení. Jeho žlutý odstín odpovídá celkovému designu automobilu a kontrastuje s matnou černou na dveřích zavazadlového prostoru.

Peugeot Rifter 4X4 Concept

Pohon všech kol i pro nároční terén
Aby automobil zdolal i náročný terén, jeho světlá výška se zvýšila o 80mm a dostal pohon všech čtyř kol. Dodavatelem je francouzský specialista, firma Dangel. Její logo je možné ti i na karoserii automobilu. Pohon Rifteru je řešen aktivně ovládanou lamelovou spojkou. Ovladač je umístěn na palubní desce při řídící páce. Řidič má na výběr ze tří režimů. V režimu 2RM jsou poháněny kola přední nápravy. V režimu 4RM systém samočinně připojuje k přednímu pohonu i zadní kola v závislosti na jízdních podmínkách. Režim Lock trvale spojuje pohon přední a zadní nápravy. Účinnost pohonu 4×4 zvyšují speciální terénní pneumatiky BF Goodrich. Pohon konceptu má na starosti BlueHDi-130 dieselový motor o výkonu 130 koní s točivým momentem 300 Nm a šest stupňová manuální převodovka.

Uvedení konceptu do sériové výroby není jisté, i když některé jeho prvky pro uplatnění ve velkém najdou využití. Ačkoliv myšlenka tohoto konceptu je vynikající, fanouškům dobrodružství a milovníkům výletů do přírody zbývá už jen čekat na rozhodnutí výrobce.

Foto: Peugeot