Reklama

Při pokračujícím rozmachu obytných automobilů jsou i nadále obzvláště žádané kempingové minivany, protože je možné je používat i jako běžné vozy a nemají problém s parkováním. Skupina Trigano, která předběhla Erwin Hymer Group a stala se největším výrobcem obytných vozů v Evropě, oznámila vznik nové značky Panama. Na základě Ford Transit Custom bude nabízet pět verzí kempinkových minivanů ve dvou délkách. Současně německý Karmann, další člen skupiny, rozšíří své portfolio a ke dvěma stávajícím modelům Dexter a Davis přidá kempingový minivan Duncan.

Nová značka Panama

Kempingové minivany Panama se připojují k přibližně dvaceti značkám obytných vozů, které v portfoliu francouzské skupiny Trigano mají své místo. Hispánský znějící název rozhodně není náhoda, nové vozy se totiž budou vyrábět ve španělské továrně Trigano Mediterraneo VDL.

Reklama

Zároveň je to vůbec poprvé, kdy se značka skupiny plně věnuje výhradně kompaktním modelům. Ty budou veřejnosti představeny na výstavách v Düsseldorfu (srpen), Parc des Expositions de Paris – Le Bourget (září) a Camper Van Week-End Chantilly (říjen). Vozidla Panama budou současně s prezentací na Caravan Salonu v Düsseldorfu uvedené na trh v Německu, Francii, Španělsku a Itálii.

Nové dodávky budou nabízet pět verzí kempinkových minivanů ve dvou délkách s pop-top střechou. Slibný je počet pěti registrovaných míst k sezení a čtyř na spaní.
Při uvedení na trh bude základ Ford Transit Custom vybaven 2,0-litrovým dieselovým motorem. Kratší 4,97 metru dlouhý model ponese označení P10 a nabídne tři verze, delší 5,34 metrový model P54 se spokojí s dvěma.

Uvnitř kolem sklopného stolu doplňují skupinu sezení dvě otočná přední sedadla a modulární zadní lavice. Ta se v noci přeměňuje na manželskou postel s rozměry 114 x 187 cm. Doplněním o lůžko umístěným ve výklopné střeše s rozměry 120 × 200 cm (nebo 116 × 198 v dlouhé verzi) vzniknou celkem čtyři místa na spaní. Sestavu doplňuje kuchyňská linka s varnou deskou, dřezem a 42-litrovou chladničkou, nemluvě o přídavné vnější sprše. Díky systému kolejnic je zavazadlový prostor flexibilní a v závislosti na verzi a uspořádání může dosáhnout až 2 200 litrů. Vozidla budou těžit i ze zesílené izolace XPS, díky čemuž získají přívlastek „24/7/365“ pro celoroční využití.

Německá verze od Karmanna

Karmann, který se vždy specializoval na vestavby, přidává s uvedením Panamy ke dvěma stávajícím modelům Dexter a Davis kempingový minivan Duncan ve dvou verzích.

Karmann Duncan 495
Karmann Duncan 495

Kratší, 4,97 metrová verze má klasické, pro tuto kategorii typické uspořádání a do značné míry připomíná VW California. Třímístná lavice a dvě otočná křesla řidiče a spolujezdce vytvářejí skupinu sedadel okolo posuvného stolu, který je z leva připevněn k kuchyni. Ta je vybavena dvouplotýnkovým sporákem, dřezem a chladničkou. Vyklápěcí střecha s úchytem vzadu zajišťuje komfortní výšku pro stání. Zároveň poskytuje další dvě místa na spaní, které spolu s rozkládací lavicí dělají z malého Duncana minivan s místem na spaní pro čtyři táborníků. Šatní skříň je vestavěná vzadu a pokud se ve spodní části uvolní prodloužení postele, zvětší se zavazadlový prostor na působivých 2 200 litrů.

Karmann Duncan 535
Karmann Duncan 535

Ve větším modelu s délkou 5,34 metru se pop-top střecha vyzdvihuje vzadu, čímž se vytváří prostor pro stání před kuchyní zabudovanou vzadu. Karmann tuto verzi navíc vybavuje oddělitelným prostorem na mytí a WC. Venkovní sprcha je součástí vybavení v obou variantách půdorysu.

Duncan se kompletuje ve španělském závodě Trigano Mediteraneo, kde z výrobní linky sjíždí i sesterský model Panama. Kempingové minivany Karmann Duncan jsou s modely Panama B10 a B54 totožné, liší se jen vlastním interiérovým dekorem a částečně změněnými půdorysy. Na německém trhu začíná cena modelu Karmann Duncan 495 na částce 45.990 € (včetně DPH), Duncan 535 lze pořídit od 46.990 €.

Foto: Trigano, Panama, Karmann-Mobil
Reklama