Evropský parlament dosáhl dalšího pokroku směrem k rozšíření řidičského oprávnění skupiny B poté, co v prvním čtení o reformě směrnice o řidičských průkazech schválil jeho rozšíření na 4,25 tuny pro obytné automobily. Po zasedání Evropské rady v prosinci 2023 je to již druhá instituce EU, která dala novele zelenou.

Evropský karavaningový průmysl již léta vede prostřednictvím svého zastřešujícího sdružení, European Caravan Federation (ECF), kampaň za rozšíření hmotnostního limitu pro řidičský průkaz skupiny B na 4,25 tuny pro všechna obytná vozidla. Aby si lidé mohli užívat dovolené šetrné ke klimatu, rodinám a bezpečné, jsou zapotřebí jednoduché a spotřebitelsky přijatelné předpisy. Zvýšení hmotnostního limitu na 4,25 tuny, které je otevřeno pro všechny technologie, poslouží i regionálnímu rozvoji a přispěje k plnění evropských cílů udržitelnosti.

Dovolená s obytným automobilem je udržitelná, vhodná pro rodiny a podporuje politickou a společenskou touhu, aby více lidí cestovalo způsobem šetrným ke klimatu a pozemským způsobem. To předpokládá, že s moderním vozidlem to zvládne co nejvíc lidí. Dnes jsou bezpečnější a ekologičtější než kdykoli předtím.

Jak uvádí německé Sdružení karavaningového průmyslu (Caravaning Industrie Verband e. V. – CIVD), po zasedání Evropské rady v prosinci 2023 se Evropský parlament stal druhou institucí EU, která dala zelenou úpravě řidičského průkazu. Plánovaná novela směrnice o řidičských průkazech stanoví, že řidičský průkaz B bude v budoucnu platný pro obytná vozidla do 4,25 tuny, což je v souladu s požadavky karavaningového průmyslu.

Další diskuse a jednání k problematice však budou probíhat až po nových volbách do Evropského parlamentu (6. až 9. června 2024) v rámci trialogu mezi Komisí, Radou a Parlamentem. Zvýšení celkové přípustné hmotnosti na 4,25 tuny by se mělo týkat pouze obytných vozidel a sanitek, bez ohledu na typ pohonu. U ostatních typů motorových vozidel je zvýšení na 4,25 tuny spojeno s využitím alternativního pohonu.

Zdroj: CIVD, ECF