Platforma Campiri se z Česka rozšiřuje do Evropy a má ambici vytvořit sdílenou infrastrukturu v segmentu obytných vozů. V blízké budoucnosti chce propojit Česko, Slovensko, Polsko a Řecko do jedné velké sítě. Cílem je zpřístupnit toto odvětví také lidem, kteří přiletí do Evropy a chtějí ji procestovat skrz naskrz. Zásadní je ovšem modernizace karavaningu a naplnění potenciálu, který má, s důrazem na udržitelnost a edukaci v rámci komunity. Už první rok platformy dokázal, že ambice týmu jsou oprávněné – majitelům karavanů a půjčovnám totiž platforma přinesla přes 800 rezervací a svým zákazníkům nabídla zážitky na 5 000 nocí. Za jediný rok se tak Campiri stalo v České republice zásadním hráčem v segmentu karavaningu a pronájmu obytných vozů. Stejné cíle má nyní společnost Lukáše Janouška i pro Slovensko, Polsko a Řecko.

„Za rok na trhu se nám v Česku podařilo navázat spolupráci s pětinou všech půjčoven obytných vozů a karavanů. V letošním roce však cílíme až na třetinu a stejné ambice máme právě i na Slovensku, v Polsku a Řecku, kam taktéž vstupujeme. Potenciál však vidíme také na dalších trzích, respektive v celé Evropě. A to nejen co se týče přenesení analogového odvětví do současnosti, nýbrž i ve vytvoření celé propojené infrastruktury karavaningu. Vozy tak bude možné vracet kdekoli, kde Campiri bude působit,“ říká CEO Campiri Lukáš Janoušek.

Až 1 200 vozů napříč několika trhy

Pro letošní rok plánuje platforma nabídnout až 1 200 vozů napříč všemi trhy – kombinovaně z půjčoven, od soukromých majitelů i z vlastní flotily. Například jen Slovensko má podle asociace kempingu a karavaningu přes 10 tisíc registrovaných obytných vozů a 250půjčoven, prostor na rozšíření platformy je tedy velký, jakož i potenciál pro P2P program. Doposud se v Česku do programu zapojily desítky pronajímatelů, kterým mohou jejich vozy vydělat až 300 tisíc korun ročně. „U nás na Slovensku, ale i v celé Evropě existuje obrovské množství obytných vozů, které stojí po většinu roku nevyužité. Přitom by mohly pomoci s nasycením stále narůstající poptávky po nezávislém a svobodném cestování a jejich majitelům přinést výdělek a úsporu,“ dodává Janoušek.

Za první tři měsíce působení chce Campiri navázat na Slovensku spolupráci s 20 půjčovnami a 60 soukromými majiteli obytných vozů a karavanů. Stejně tak polská a řecká nabídka rozšíří celkovou nabídku platformy o další stovkyvozů. Během roku 2022 je cílem uskutečnit na všech trzích až 40 000 nocí v karavanech a nabídnout více cestovatelských možností stávající komunitě i novým zájemcům o karavaning. Navíc nedávná akvizice portálu Dokempu.cz posílí Campiri v oblasti karavanové infrastruktury a nabídne možnost rezervovat si místa v kempech.

Hlavní sezóna? Po celý rok

Cílem revoluční platformy, která je jednoduše dostupná skrze prohlížeče a mobilní telefony, je ukázat nezávislost a možnosti cestování obytným vozem po celý rok. Prodloužení sezóny Campiri zároveň považuje za zásadní, pokud má karavaning zůstat udržitelný v podobě, v jaké jej známe dnes. Doteď mezi nejpopulárnější část roku pro cestování karavanem patřila ta letní, což znamenalo přetížení půjčoven, nedostatečnou nabídku, a naopak velmi nevyváženou poptávku po zbytek roku. Intuitivní rozhraní platformy Campiri pomáhá uživatelům najít nejlepší zážitky nezávisle na ročním období a umožňuje rozložit vytížení oblíbených míst do celého roku. A přispívá k tomu také snahou o edukaci a vzdělání nových karavanistů, jejichž počty v posledních letech rychle rostou.

Ambice podpořené unikátními službami

Nejde ale jen o rozšíření digitální platformy na nový trh, Campiri chce za letošní rok dosáhnout osminásobného růstu napříč celým segmentem. Chce také zpřístupnit karavaning většímu počtu uživatelů a ukázat zákazníkům, proč je cestování na vlastní pěst často lákavější než létání a dovolené v dalekých krajích. V průběhu roku se také na Slovensku a v dalších zemích spustí již odzkoušený peer-2-peer program včetně unikátního pojištění.

Foto: Campiri