Alespoň polovina Čechů přemýšlí o dovolené na palubě karavanu či obytného vozu. Ukazují to výsledky průzkumu, který si prostřednictvím aplikace Instant Research nechala vypracovat společnost Campiri. Každý třetí Čech takovou dovolenou dokonce přímo zvažuje. Z výsledků průzkumu dále vyplývá, že popularita karavanů roste především mezi mileniály. Podle něj takřka dvě třetiny respondentů ve věku od 27 do 35 let zaznamenalo, že se o tomto trendu více mluví. Průzkum rovněž představil destinace, do kterých by Češi s karavanem vyrazili. Porovnáním se studií provedenou Evropskou komisí cestovního ruchu se ukazuje, že na rozdíl od ostatních evropských národů zůstávají věrní domovu.

„Rostoucí popularitu karavanů v České republice pozorujeme dlouhodobě. Nyní se jasně ukazuje, že celá polovina Čechů dovolenou na kolech nevylučuje. Tři pětiny z nich takovou dovolenou v letošním roce přímo zvažují. Na základě získaných výsledků usuzujeme, že karavaning opouští stereotyp záliby převážně starší generace, ale že tato komunita mládne. Chceme proto potenciálním zákazníkům a všem zájemcům o nezávislou dovolenou poskytnout maximální jednoduchost všech procesů a co nejširší nabídku vozů, včetně těch, které si majitelé upravují k obrazu svému,“ komentuje výsledky průzkumu CEO Campiri Lukáš Janoušek.

Přečtěte si také:  Digitální platforma Rent And Travel očekává silnou letní sezónu 2024 a expanduje do Itálie

Dle průzkumu je pro Čechy představa dovolené strávené na palubě karavanu či obytného vozu navázána na řadu výhod. Mezi respondenty dominuje zejména svoboda či nezávislost, kterou si s karavaningem spojují dvě třetiny respondentů. Dalšími pojmy, které si dotázaní ve spojení s cestováním v karavanech dle průzkumu často vybavují, je například flexibilita, ale i zábava. 70 % respondentů uvedlo, že si využívání karavanů spojuje s možností objevování nových míst a zážitků. Nejcennějším benefitem, který upřednostňuje celých 80 % dotázaných, je vysoká míra soukromí.

Češi věrní domovu, Evropané volí zahraničí

Průzkum rovněž zohlednil lokality, které by v případě dovolené v obytném vozu Češi preferovali. Takřka dvě třetiny respondentů by zamířily do přírody. Necelá polovina z nich preferuje přímořské destinace. Zbylá třetina upřednostňuje návštěvu památek v historických lokalitách. Průzkum ukazuje i preference mezi pohlavími. Zatímco muži se s karavany vydají spíše do horských oblastí, ženy se rozhodují především s ohledem na děti. Data rovněž uvádí, že například mladí lidé častěji vybírají cílové destinace na základě místní kuchyně.

Přečtěte si také:  Se zájmem o svobodné cestování roste i Campiri. Meziročně zaznamenalo více než dvojnásobný nárůst rezervací karavanů

Z výsledků také vyplývá, že při výběru destinace pro trávení dovolené zůstávají Češi věrní domovu. Pro objevování tuzemských regionů se rozhodly téměř dvě třetiny z nich. Tato varianta je nejvíce lákavá například pro obyvatele Vysočiny, kteří by ji před dovolenou v zahraničí upřednostnili až v 9 z 10 případů. Druhou volbu představuje střední Evropa či alpské státy. Další preferovanou destinací, zejména mladšími respondenty, jsou státy jižní Evropy.

„Výsledky průzkumu přinášejí srovnání se studií provedenou Evropskou komisí cestovního ruchu v loňském roce. Ta reflektovala trendy v cestování občanů napříč evropskými státy. Porovnáme-li data z obou průzkumů, zjistíme, že Češi smýšlejí oproti svým sousedům konzervativněji. Největší rozdíl nalezneme například ve srovnání s občany Beneluxu, Německa, Rakouska či Polska. Dle průzkumu hodlá trávit dovolenou doma pouhá třetina z nich. Nejblíže se českým trendům blíží Itálie či Španělsko, kde takovou dovolenou plánuje přibližně polovina respondentů,“ doplňuje Janoušek.

Foto: Campiri

Líbil se Vám článek?

Dejto to najevo a kupte naši redakci kávu.
Podpořte ji peněžitým darem bankovním převodem na účet
2400806950 / 2010
nebo naskenujte QR kód s údaji k platbě. Výši částky si určete sami. Děkujeme!