Existuje mnoho různých způsobů jak při přestavbě dodávky ji izolovat. Každý z nich má své výhody a nevýhody. Po dlouhém zkoumání a hledání na internetu bylo rozhodnuto pro PolyIsokyanuratovú (PIR) izolaci a jako materiál pro podlahu byla zvolena překližka.
Materiál PIR je tvořen kombinací uretanových a isokyanurátových vazeb, zatímco PUR obsahuje především uretanové vazby. Na rozdíl od materiálu PUR se při výrobě PIR uplatňují kromě přebytečného izokyanátu také polyesterové polyoly, které zapadají do jeho prstencové struktury. Izolační materiály z PIR také vykazují lepší parametry, jako jsou například zvýšená odolnost proti ohni, lepší izolační vlastnosti, vyšší stabilita rozměrů a vyšší pevnost v tlaku.
Pro náš Mercedes-Benz Sprinter bylo použito 12 panelů izolace o rozměrech 1200mm x 2400 mm a tloušťce 25 mm.
Po změření a vyříznutí izolačního materiálu následovalo jeho připevnění na střechu a boční stěny automobilu. K tomu sloužil lep Sika SprayFix. Podle Jaza zvolené lepidlo nebylo až tak úžasné, vhodnější by bylo použít silnější. Některé kusy v důsledku zaoblení střechy se od lepených ploch oddělovaly a bylo nutné jejich upevnění věnovat větší pozornost. Ale i tak to fungovalo. Jako další pomocný materiál posloužily desky z borovicového dřeva. Po přilepení izolace následovalo vyplnění všech mezer za pomoci montážní pěny Sika Boom. (Některé prostory zůstávají neizolované z důvodu jejich budoucího využití pro elektroinstalaci.)
Závěrečná montáž v této epizodě přestavby je instalace podlahy. K tomu posloužila zmiňovaná izolace, 17 mm silná překližka a šrouby z ušlechtilé oceli M8 x 65 mm s maticemi k jejich uchycení. Na místa, kde se jednotlivé kusy překližky navzájem střetávaly nebo docházelo ke kontaktu s kovem se použil klasický tmel Sikaflex.
- Část 1. : Příprava na přestavbu
- Část 2.: Odhlučnění karoserie
- Část 3.: Instalace střešní ventilace
- Část 4.: Izolace a podlaha
- Část 5.: Sprcha a toaleta
zdroj: youtube.com