Přestože Volkswagen Užitkové vozy uvede nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1 na trh v roce 2025, jejich předprodej začíná v Německu již 14. prosince. Ve srovnání se svými předchůdci získal také výrazně rozšířenou standardní výbavu a zcela propracovaný sortiment pohonných systémů. S novými modely bude Transporter poprvé k dispozici také s plug-in hybridním a elektrickým pohonem jako alternativou k turbodieselům.

Díky čistému designu přední a zadní části je nový Volkswagen Transporter jasně rozpoznatelný jako součást modelové řady Volkswagen Užitkové vozy. Nová generace, která je ve všech oblastech výrazně vylepšena, si osvojila zcela novou architekturu vyvinutou Fordem. Zároveň Volkswagen Transporter poprvé neposlouží jako základ pro kempinkový minivan. Namísto něj bude nová California, jak ji ve formě konceptu představil Volkswagen v srpnu, odvozená od Multivanu založeného na platformě MQB.

Rozšířená standardní výbava

Standardní LED přední světlomety jsou určujícím prvkem aerodynamického designu užitkových vozidel této velikosti. Skupinová LED světla jsou standardně montována i vzadu. Kromě nich budou v základní výbavě také prvky, jako jsou elektronická parkovací brzda plus funkce Auto Hold, 12palcový digitální přístrojový panel (Digital Cockpit), systém infotainmentu (včetně DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, online služeb a 13palcového dotykového displeje ), multifunkční volant, dešťový senzor, systém udržování v jízdním pruhu Lane Assist, systém autonomního nouzového brzdění Front Assist a dynamické zobrazování dopravních značek s upozorněním na nesprávnou jízdu.

Volkswagen Transporter T7
Nová generace modelu Transporter nabízí výrazně rozšířenou standardní výbavu včetně digitálního kokpitu a informačně-zábavného systému s centrálním displejem. Foto: Volkswagen

Široká škála verzí

Volkswagen Užitkové vozy bude nabízet nový Transporter jako dodávku bez oken v zadní části, dodávku Plus s druhou řadou sedadel, dodávku s L-dělící příčkou, kombi s okny a valník s dvojitou kabinou. Později přibude model Caravelle s vnitřním čalouněním. Dodávky a kombi budou na přání k dispozici také s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem. Vysokou střechu lze nyní kombinovat i s kratším rozvorem. Stejně jako jeho předchůdci, i nové modely Transportera mohou být nakonfigurovány buď s víkem zavazadlového prostoru, nebo se širokými křídlovými dveřmi.

Přečtěte si také:  Koncept Volkswagen California jako plug-in hybrid se dvěma posuvnými dveřmi

Větší rozměry

Nový Transporter je dlouhý 5050 mm, což ve srovnání s předchůdcem představuje nárůst o 146 mm. Rozvor se prodloužil o 97 mm na 3.100 mm a na přání bude k dispozici ještě o 400 mm delší rozvor při celkové délce vozidla 5.450 mm. Jeho vnější šířka bez zpětných zrcátek 2.032 mm je o 128 mm větší než u předchůdců. Z větších vnějších rozměrů plně profituje interiér, který umožňuje převážet ještě více nákladu nebo přepravovat cestující ještě pohodlněji.

Volkswagen Transporter T7
Volkswagen Užitkové vozy bude nabízet nový Transporter jako klasickou dodávku, dodávku Plus, dodávku s příčkou, Kombi a valník s dvojitou kabinou. Foto: Volkswagen

Větší nosnost a užitečné zatížení

Díky zvětšené vnější délce, šířce a rozvoru se podařilo výrazně zvýšit nosnost nové generace Transporteru. Zlepšily se i hodnoty maximálního užitečného zatížení a maximální hmotnosti přívěsu. Největší úložný objem modelu se standardním rozvorem a standardní střechou narostl na 5,8 m3. Maximální šířka mezi podběhy kol se výrazně zvětšila o 148 mm na 1..92 mm. Užitečné zatížení modelu Transporter se standardním rozvorem a pohonem TDI se zvýšilo z 1,2 na 1,3 tuny. Volkswagen Užitkové vozy zvýšil maximální hmotnost přívěsu (brzděného) z 2,5 na 2,8 tuny pro dieselovou dodávku o výkonu 110 kW a 125 kW. V neposlední řadě se zvýšilo maximální dynamické zatížení střechy ze 150 kg na 170 kg.

Přečtěte si také:  Volkswagen začíná odpočítávat čas do uvedení nového modelu Transporter v roce 2024
Volkswagen Transporter T7
Nový Transporter s vylepšeným pracovištěm řidiče. Například možnost nastavení předních sedadel ve vozidlech s dělícími stěnami se zvětšila přibližně o šest centimetrů. Foto: Volkswagen

Inovativní nabídka pohonných jednotek

Volkswagen Užitkové vozy poprvé uvede na trh Transporter is plug-in hybridním pohonem (eHybrid) a plně elektrickým pohonem (eTransporter) jako alternativu k turbodieselovým motorům (TDI). Předprodej začíná pro vozidla s typovým schválením N1 s turbodieselovými motory, tedy dodávky, dodávky Plus, dodávky s příčkou a valníky s dvojitou kabinou. Nové motory TDI jsou k dispozici ve třech výkonových variantách: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). Po nich bude následovat plug-in hybridní pohon se systémovým výkonem 171 kW (233 k) a čtyři elektrické pohony o výkonu 85 kW (116 k), 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k) ). Baterie elektrických modelů budou mít kapacitu (brutto) 83 kWh. Základní verze s elektromotorem o výkonu 85 kW se bude nabízet s baterií o kapacitě 54 kWh. Modely TDI a eHybrid se dodávají s pohonem předních kol. Systém pohonu všech kol 4MOTION je k dispozici na přání pro verze TDI s výkonem od 110 kW. Plně elektrické modely mají pohon zadních kol, později se i zde plánuje verze s pohonem všech kol.

Přečtěte si také:  Volkswagen zveřejnil na skicích první pohled na koncept nové Californie

Atraktivní ceny pro včasné objednávky

S výrazně rozšířenou sériovou výbavou a základním motorem TDI o výkonu 81 kW (110 k) lze nový Transporter v prvních měsících a při včasné objednávce konfigurovat za ceny od 36.780 eur bez DPH. Veškerá popsaná standardní výbava a cena se vztahují pouze na modelovou řadu nabízenou v Německu.

Volkswagen Užitkové vozy

Zdroj: Volkswagen

Líbil se Vám článek?

Dejto to najevo a kupte naši redakci kávu.
Podpořte ji peněžitým darem bankovním převodem na účet
2400806950 / 2010
nebo naskenujte QR kód s údaji k platbě. Výši částky si určete sami. Děkujeme!