Hymer Duomobil B-DL 534Při letošních premiérách obytných automobilů a představeních novinek pro rok 2017 neušel pozornému oku jeden detail. A to návrat obývacích pokojů v zadní části automobilu. Toto uspořádání bylo v minulosti velmi oblíbené, ale postupem času obývací prostory vytlačily ložnice různých provedení. Takové obýváky nakonec z nabídky jednotlivých evropských výrobců, až na male výjimky, zcela vymizely. Společenské prostory zůstaly a staly se výsadou už jen velkých a luxusních obytných automobilů, např. Concorde Carver. To co platilo v kontinentální části Evropy však neplatí pro ostrovní konzervativní Velkou Británii. Právě tam zůstalo toto uspořádání velmi oblíbené a prezentované hlavně výrobcem Auto Trail nebo skupinou Swift.

V průběhu posledních let se sporadicky objevilo v nabídce některého výrobce, působilo však spíše exoticky, mimo zaběhnutý trend. Letos však přišlo oživení a zadní obývací pokoj má zařazen ve svém výrobním programu hned několik významných výrobců. Za klasické uspořádání můžeme považovat umístění pohodlného sezení ve tvaru písmene U kolem centrálního stolku. Stále více se objevuje i půdorys ve tvaru L, doplněný o konferenční stolky a různé skříňky, ať už TV nebo barové. Všechny jsou však prosvícené velkými širokými okny, nejčastěji na všech třech stranách.

Přečtěte si také:  Carthago modelem Chic c-line T 4.9 LE rozšiřuje své portfolio vozů se základem Mercedes-Benz

Spaní je řešeno nejčastěji rozložením sedací soupravy na velkou postel. Zde však třeba počítat s větším počtem poskládaných dílů, které plní funkci matrací. Komfortnější řešení počítají se spouštěcím lůžkem, které zabírá celou plochu a změní tak velmi rychle zadní prostor automobilu na ložnici. Spaní v tomto případě bude asi pohodlnější, nakolik jsou k dispozici plnohodnotné matrace.

Fakt, že to výrobci se zadní obývacím pokojem myslí vážně, dokazuje nástup hned několika novinek. Bavaria a Pilote představili integrované modely I650U resp. G650 s délkou 6,49m za atraktivní cenu. Hned dvěma modely přišel Bürstner, a to s novou řadou Lyseo 744 a konceptem Harmony, který se veřejnosti představil na veletrhu Caravan Salon v Dusseldorfu. Španělský Benimar se chlubí modelem Mileo 282 a francouzský Challenger modelem 291 Cruiser nebo italská Mobilvetta K-Yacht TeknoLine MH80. Nesmíme zapomenout ani na Hymer Duomobil B-DL 534 nebo Frankia A 740 Plus, které se od ostatních modelů liší rozložením v přední části. Výpočet všech automobilů není možný, protože seznam se stále doplňuje. Jedno je však jisté. Návrat obývacího pokoje v zadní části zažívá oživení a jsme zvědaví, jak se mu bude dařit a jaké vychytávky ještě konstruktéři obytných automobilů vymyslí. Těšíme se na Vaše názory a reakce.

Přečtěte si také:  Niesmann+Bischoff premiérově představí na Caravan Salonu v Düsseldorfu Flair 880
Foto: výrobci a archiv akromobil

Líbil se Vám článek?

Dejto to najevo a kupte naši redakci kávu.
Podpořte ji peněžitým darem bankovním převodem na účet
2400806950 / 2010
nebo naskenujte QR kód s údaji k platbě. Výši částky si určete sami. Děkujeme!