Podle nedávného průzkumu společnosti Winnebago Industries, předního výrobce produktů pro rekreaci, více američanů hledá v přírodě outdoorové aktivity a místo, kde najdou zdraví a štěstí, než kdykoli předtím. Průzkum Winnebago Industries Spotlight se již čtvrtým rokem zabývá trendy v outdoorovém průmyslu a chováním spotřebitelů. Celkem 71 % respondentů letošního průzkumu souhlasí s tím, že tzto aktivity jsou pro jejich zdraví prospěšné, což představuje oproti roku 2023 nárůst o tři body.

Průzkum dále poukázal na neustálý nárůst účasti na aktivitách v přírodě, přičemž 89 % respondentů uvedlo, že se v roce 2023 zúčastnili některé z aktivit v přírodě, jako kempování, turistika, vodní aktivity nebo návštěva národního parku, což je o 29 % více než v roce 2020 a tento trend by měl pokračovat.

Přečtěte si také:  Nejkrásnější udržitelné kempy v Evropě pro dovolenou šetrnou ke klimatu

„Naše nejnovější poznatky potvrzují silné propojení mezi aktivitami v přírodě a fyzickou a duševní pohodou,“ řekla Amber Holmová, marketingová ředitelka společnosti Winnebago Industries. „Respondenti uvedli tři hlavní důvody, proč aktivity v přírodě pozitivně ovlivňují jejich život: zlepšují fyzické zdraví, zlepšují duševní zdraví a snižují stres.“

Outdoorové aktivity s Winnebago
Foto: Winnebago Industries

Očekává se, že v roce 2024 se účast na outdoorových aktivitách ještě zvýší

Po pandemii COVID-19 někteří předpovídali, že zájem o outdoorové aktivity může klesnout, protože se opět otevřely jiné možnosti zábavy, ale nestalo se tak. Na otázku o svých plánech do roku 2024, 86 % respondentů odpovědělo, že plánují zvýšit nebo udržet současnou úroveň účasti na aktivitách v přírodě. Až 95% respondentů uvedlo, že se toto léto plánují zúčastnit nějaké outdoorové aktivitě.

Přečtěte si také:  Dovolená v evropských kempech bude dražší v průměru o sedm procent. Chorvatsko letos vyjde nejdráž

Pokud jde o kempování a cestování obytným vozidlem, letos plánuje kempovat 37 % respondentů (nárůst o dva body oproti loňskému roku) a 11 % respondentů plánuje jet na výlet obytným vozidlem (stejně jako v loňském roce).

Outdoorové aktivity s Winnebago
Foto: Winnebago Industries

„Když lidé tráví více času venku, často to má pro ně velký emocionální přínos, včetně pocitu svobody, osobního růstu a spojení s přírodním prostředím, jakož is rodinou a přáteli,“ řekl Amber Holmová.

Outdoorové aktivity s Winnebago
Foto: Winnebago Industries

Představení outdoorové aktivity mladým generacím

Výzkum ukázal, že příroda poskytuje dětem, dospívajícím a mladým bohaté a dynamické prostředí, které stimuluje zvědavost, tvořivost a fyzickou aktivitu. Devětašedesát procent respondentů průzkumu souhlasí s tím, že aktivity v přírodě jsou dobrým způsobem, jak zkrátit čas strávený u obrazovky. Je důležité vystavit děti pobytu venku již v raném věku, protože téměř dvě třetiny (63 %) respondentů se začaly účastnit aktivit venku už jako děti, což podněcuje celoživotní zájem o radost z přírody. Avšak jen 45 % respondentů z generace Z uvedlo, že se v přírodě cítí dobře, v porovnání se 62 % mileniálů, kteří se v přírodě cítí rozhodně dobře.

Přečtěte si také:  Nejkrásnější udržitelné kempy v Evropě pro dovolenou šetrnou ke klimatu

„Ve společnosti Winnebago Industries vyzýváme všechny, aby si více užívali čas venku, nebo aby na nejbližší výlet přivedli někoho nového, ať už jde o rodinné dobrodružství s jedním z našich obytných vozidel nebo lodí, nebo prostě o procházku v parku,“ řekla Holmová. „Těšíme se, že zájem o trávení času venku a hlubší pochopení výhod, které příroda může poskytnout, přetrvává.“

Zdroj: Winnebago Industries