Při konsolidaci modelových řad, Rapido převzal populární model 9094dF a pro rok 2018 ho přidal do propracované rady 80dF. Nový elegantní obytný automobil od francouzského výrobce Rapido poskytuje špičkový komfort a je vybaven velkým množstvím chytrých funkcí. Jedná se o luxusní model 8094dF, který nabízí pohodlné sezení v zadní části automobilu. Uspořádání, které se stává stále více populárnější hlavně v západní Evropě, je ocenitelné zejména v chladnějších měsících, kdy se většina času tráví uvnitř automobilu. A právě novým modelem se dvěma salonky, který doplní modelovou řadu integrovaných automobilů pro rok 2018, chce Rapido poskytnout maximální možnou míru komfortu a prostoru na relax.
Design
Automobil působí dynamickým dojmem a jeho vzhled je velmi pěkný a oku lahodící. Hladké linie jsou dokreslené jemnou šedou a červenou grafikou na bílém podkladu. Za design nových modelů si jeho tvůrci určitě zaslouží pochvalu.
Rapido 8094dF, stejně jako celá řada 80dF je na podvozku Fiat AL-KO s mimořádně širokým zadním rozchodem s nezávislým zavěšením. Toto konstrukční řešení zlepšuje jeho stabilitu a přispívá k pohodlí při jízdě. Pro integrované automobily typická dvojitá podlaha, která přispívá dobrými izolačními vlastnostmi je přístupná z venku i zevnitř automobilu. Navíc je osvětlená a vyhřívaná. Pro snadný přístup k elektrickým systémům a službám slouží NOVABOX. K dispozici je velká, ale vzhledem k vnitřní uspořádání nízká vyhřívaná garáž.
Obývací a odpočinková část
V přední části automobilu najdeme klasické osvědčené uspořádání – přední sedadla řidiče a spolujezdce jsou otočné a spolu s dvojicí podélných lavic vytvářejí dostatečně velké sezení, uprostřed kterého je stůl na jedné noze. Tento stůl má mimo jiné jednu užitečnou vlastnost a to, že se dá sklopit na polovinu a vytvoří tak přechod do přední části automobilu. Boční lavice je možné jednoduchým způsobem přeměnit na sedadla s tříbodovým bezpečnostními pásy. Toto řešení je bohužel možné pouze v případě dokoupení příplatkové výbavy. Jak je v integrovaných obytných automobilech zvykem, nad sedadly řidiče a spolujezdce se nachází spouštěcí dvojlůžko, které je v tomto případě opatřeny kvalitními pěnovými matracemi Bultex. Elektricky ovládané dvojlůžko má velkorysé rozměry 210 x 148 cm. Celá přední obývací část automobilu představuje příjemné místo k trávení volných chvil, které je dostatečně prosvětlené díky bočním oknům a velkému panoramatickému čelnímu sklu.
Vrcholem tohoto modelu je však zadní salonek. Zatímco přední obývací část je spíše jídelní, zadní vyniká luxusním komfortem. Sedací souprava ve tvaru písmene L nabízí pohodlný relax. Pomocí posuvných lamel a polštářů je možná její rychlá přeměna na dvojlůžko o rozměrech 191 x 140 cm. Příjemnou atmosféru vytváří i LED osvětlení v teplé barvě. Pro ještě větší komfort je auto možné vybavit doplňkovým příplatkovým audio a cinema balíkem, který obsahuje přídavné reproduktory a LED projektor Philips. S touto sestavou je možné sledovat filmy nebo poslouchat hudbu přímo ze smartphonu, DVD přehrávače nebo prostřednictvím jiných aplikací.
Kuchyň
Kuchyni ve střední části automobilu dominuje kuchyňský pult ve tvaru písmene L. Najdeme zde tři-plotýnku a umyvadlo čtvercového tvaru z nerezové oceli. O dostatečné množství odkládacích prostorů se starají zásuvky s měkkým dorazem a skříňky nad kuchyňským pultem. Velmi příjemným osvěžením je umístění kořenek na boční straně, které je navíc osvětlené. Naproti kuchyňskému pultu má své místo velká 160 litrová chladnička.
Toaleta a hygiena
Mezi zadním obývacím pokojem a kuchyní je umístěna toaletní části, která je rozložena po obou stranách chodby. Vpravo je WC s umyvadlem a naproti samostatná sprcha. Automobil nabízí i dostatečně velké zásobníky na čistou a odpadnou vodu. Pro čistou vodu je dispozici nádrž o objemu 130 litrů a pro odpad nádrž o objemu 110 litrů. Bonusem pro zvýšení komfortu je, že celou tuto část je možné uzavřít pomocí dvojice dveří čímž vznikne velký uzavřený toaletní prostor.
Fotogalerie
Velikost automobilu, jeho výbava a množství funkcí, které jsou k dispozici si však vybraly svou daň. Ta se odrazila na hmotnosti vozu. V základu je automobil do 3500 kg s užitečným zatížením 385 kg. A to je poměrně málo. I když je zde možnost zvýšit hmotnosti na 3700, resp. 4400 kg, přece jen oprávnění skupiny B jsou v převaze, nemluvě o dalších finančních a provozních nákladech a omezeních.
foto: rapido.fr