Fiat Ducato je nejoblíbenějším základem pro obytné automobily a díky rozmachu karavaningu je v Evropě zároveň nejprodávanější dodávka pro soukromé osoby. Fiat svůj populární model za posledních 15 let neustále vyvíjí a modernizuje. Modernizace v roce 2021 se soustředí více na technologie, zatímco vzhled se změní pouze minimálně. Přepracování se týká hlavně kokpitu s modernizovaným infotainmentem a asistenty, díky kterým by měla být v budoucnu možná i poloautonomní jízda.

Propracovaný kokpit

Celý interiér má být pohodlnější a poutavější. Nový je design kůží potaženého volantu s propracovanými ovládacími prvky a řadicí páky. Nově čalouněná sedadla by měly být pohodlnější, mají nabízet více prostoru a díky novému tvaru polštáře sedadla a použitím pěny i více pohodlí. Praktický je sklápěcí stolek Eat & Work v sedadle spolujezdce, na který se vejde notebook, tablet či podnos na oběd. Jeho funkčnost podtrhuje možnost otáčení a zadní část s odkládacím místem a držáky nápojů. Propracované panely dveří a upravená centrální řídicí jednotka jen dotvářejí facelift bezklíčového interiéru Ducata.

Přečtěte si také:  Dethleffs sází na rozmanitost obytných dodávek Globetrail, nabídku rozděluje do dvou řad

K dispozici bude plně digitální přístrojový panel, který nabízí 7-palcový barevný TFT displej a boční digitální ukazatele otáček a hladiny paliva. Centrální displej poskytne kompletní sadu nastavení a informace o vozidle.
V kokpitu se počítá s nejnovější verzí vlastního multimediálního systému UConnect s displeji do velikosti 10 palců. Jedná se o nový špičkový infotainment, založený na technologii operačního systému Android, který nabízí kompletní rozhraní podobné smartphonu. Navigace je k dispozici prostřednictvím bezdrátové projekce CarPlay / Android Auto prostřednictvím 3D map TOM TOM. Počítá se také s funkcí přístupu na dálku.

Fiat Ducato 2021

Nový je design ovládání klimatizace s širokým centrálním displejem zobrazujícím nastavenou teplotu vzduchu, distribuci vzduchu a rychlost větrání. Systém nabízí 7-směrnou distribuci vzduchu a novou funkci „Max A / C“ na okamžité zvýšení chladicího výkonu. S bezklíčovým vstupem lze snadno odemknout / zamknout všechny dveře a pomocí funkce Keyless Go je bez použití klíčů možné nastartovat a vypnout motor. Přechod z mechanické ruční brzdy na elektronickou parkovací brzdu by měl přinést další snadné použití. K dispozici je nabíjecí kolébka pro nabíjení smartphonů, dva porty USB-A a USB-C a 230-voltová zásuvka.

Přečtěte si také:  Fiat Ducato byl čtenáři časopisu Promobil zvolen Základním vozem pro obytná vozidla roku 2024

Asistenční systémy a možnost autonomního řízení

Podle Fiatu bude nové Ducato prvním lehkým užitkovým vozem se schopností autonomního řízení úrovně 2. Ducato dostane vše od omezení rychlosti po brzdění v případě neočekávaných překážek, jako jsou chodci a cyklisté, od rozpoznávání dopravních značek a sledování pozornosti řidiče až po adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent udržování v jízdním pruhu a asistent jízdy v dopravní zácpě. Paletu asistenčních a parkovacích systémů řidiče doplňuje digitální centrální zrcadlo, pomocí kterého je díky kameře možné sledovat situaci za vozidlem. Pro nový model Ducata existuje i systém ESC s asistentem bočního větru, kontrolou stability přívěsu a asistentem aktivního parkování.

Exteriér a motorizace

Vizuální změny na exteriéry jsou velmi jemné a všimnou si je pouze osoby obeznámené s modelem. Nejdůležitější změnou je maska chladiče s novým, větším logem značky se dvěma výraznými chromovanými lištami a světlomety s novou Full LED technologií.

Přečtěte si také:  Nová Laika Ecovip 645 s multifunkčním zadním prostorem
Fiat Ducato 2021

Nová řada pohonných jednotek Ducato Multijet3 nabízí širokou škálu možností. Naftové motory se sníženou hladinou hluku, splňující emisní normu Euro 6D-Final, při optimalizované hmotnosti minimalizují nadměrnou spotřebu paliva a emise. Při objemu 2,2l zůstávají čtyři stupně výkonu (120 k, 140 k, 160 k a 180 k) s dostupností pro kombinaci s manuální nebo automatickou převodovku (od 140 k). Přepracovaná je šestistupňová manuální převodovka, devítistupňový automat zůstává nezměněn.

Nový systém elektrického posilovače řízení, který je standardní pro všechny modely, nahradí dosavadní hydraulický. Díky technologii napájení, která se přizpůsobuje rychlosti vozidla, zvyšuje se přesnost řízení, snižuje se námaha při parkovacích manévrech a zároveň se zlepšuje spotřeba paliva a emisí CO2. V budoucnu bude k dispozici i samonivelační podvozek se vzduchovým odpružením, který lze výškově manuálně nastavit. Rozměry vozidla zůstávají beze změn.

Nový Fiat Ducato se nejprve dostane na trh v Itálii, ceny momentálně nejsou k dispozici.

Foto: Fiat

Líbil se Vám článek?

Naši redakci můžete podpořit peněžitým darem
v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:

2400806950 / 2010

QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.