Volkswagen Užitkové vozy představil první detaily nového Transporteru. Sedmá generace VW Transporter přebírá a nově interpretuje typické designové rysy šesti předchůdců. Předprodej nového vanu, jehož uvedení na trh se uskuteční v prvním čtvrtletí 2025 se v Evropě již začal.

„Se zcela nově vyvinutým transportérem přenášíme DNA naší ikony do moderní doby,“ vysvětluje Albert Kirzinger, hlavní designér značky Volkswagen Užitkové vozy a pokračuje: „Sedmá generace VW Transporter v detailech přebírá typické designové rysy šesti předchůdců a nově je interpretuje. Jedná se o tradici, při které každý byl nový Transporter vždy vizuálním odstupem, stylistickým mostem mezi dlouhou historií, současností a budoucností. To je přesně to, co udržuje tuto sérii mladou již více než osm desetiletí a činí z ní nejúspěšnější sérii dodávek ve své třídě na světě.“

Nový VW Transporter: Bulli DNA

„Stačí jedna vteřina k tomu, abychom Transporter, který byl přepracován od prvního po poslední milimetr, okamžitě klasifikovali jako nástupce T6.1 a člena rodiny Bulli,“ říká Albert Kirzinger. Hlavní designér pokračoval: „Design důsledně sleduje kultovní DNA Bulli. Vidno to už v základní karoserii, která má pod bočními okny typickou linku, kterou voláme Bulli-Line. Tato jasná DNA se táhne jako společná nit všemi oblastmi vnějšího designu a činí nový Transporter originálem ve své třídě.“

Nový VW Transporter: design

Přední část

Ve tvaru masky chladiče se krátce mihne T5, v předních světlech T6.1 a v ikonické čirosti T1. To vše bylo výrazně rozvinuto do nového obličeje Volkswagenu Transporter. Design je zároveň zasazen do spektra současné rodiny Bulli. Šéfdesignér poznamenává: „Design přední části našeho sedmého Transportera dává okamžitě najevo, že jde o člena rodiny Bulli, a doplňuje duo Multivan a ID. Duo Buzz.“

Volkswagen Transporter T7
Charakteristická DNA značky Volkswagen: díky čistému designu přední a zadní části je nový VW Transporter jasně rozpoznatelný jako součást modelové řady Volkswagen Užitkové vozy. Foto: Volkswagen

Silueta

Boční část dodávky, dlouhé od 5050 mm do 5450 mm, vykazuje typickou čistotu Bulli. „Stejně jako u T6.1 jsme horní část světlometů nakreslili jako linii do boční části, která se táhne až do zadu. Nad ní je vytvořena výrazná lineární křivka, Bulli-Line. Odděluje horní a dolní část karoserie. Tento charakteristický prvek je poctou T1,“ říká Kirzinger. Přepracován byl i sortiment 16, 17 a 19palcových disků kol. Obzvláště nápadné jsou 19palcové disky Indianapolis s leštěným okrajem ráfku a šesti černými paprsky a vnitřními plochami. Optimálně přístupný, stejně jako u modelu T6.1 a velkého Crafteru, je palivový poklop, který je u dieselových verzí a verzí s plug-in hybridním pohonem integrován v oblasti B-sloupku. Poklop napájení u modelů s plug-in hybridním a plně elektrickým pohonem je umístěn pod pravým světlometem.

Přečtěte si také:  Volkswagen Crafter 2024 s digitálním kokpitem a řadou asistečních systémů
Volkswagen Transporter T7
Volkswagen Užitkové vozy bude nabízet nový Transporter jako klasickou dodávku, dodávku Plus, dodávku s příčkou, Kombi a valník s dvojitou kabinou. Foto: Volkswagen

Zadní část

Také zadní část sedmé generace VW Transporter byla navržena tak, aby byla homogenní, a tedy jasná a typická pro Bulli. Užitkové vozidlo bude opět k dispozici se dveřmi zavazadlového prostoru a zadními křídlovými dveřmi. Výrazný tvar zadních světel s bodovými LED diodami do stran, přestože jsou zcela nově navrženy a technicky přepracovány, vytváří stylistický můstek k modelu T5. „Mezi zadními světly ve tvaru písmene C vytváříme hladkou příčku s horizontální linií pod zadním oknem a černou lištou nad poznávací značkou, kterou i zde používáme ke zdůraznění ikonické čistoty nového Transportera,“ říká Albert Kirzinger. A dodává: „Jako vždy u užitkových vozů Volkswagen, ani zde není žádná linie, která by nebyla logická. Dobrým příkladem jsou načrtnuté horizontální linie pod zadním oknem a nad lištou rukojeti, které rámují logo VW as milimetrovou přesností přecházejí do zadních světel. V sedmém Transportéru tvary vždy sledují funkci. Vezměme si například zadní dveře nebo křídlo. Jejich výřez zasahuje daleko do nárazníku, čehož výsledkem je nakládací hrana o výšce pouhých 575 mm až 638 mm, v závislosti na verzi.“

Předprodej nového vanu v Evropě již začal za ceny začínající na úrovni 36.780 eur*. Uvedení na trh se uskuteční v prvním čtvrtletí 2025.

Zdroj: Volkswagen Nutzfahrzeuge

* Výrobcem doporučená maloobchodní cena založená na prodejních cenách v zemi výrobce. Ceny v jiných zemích se mohou lišit v důsledku konverze měny a DPH, poplatků a dovozních cel specifických pro danou zemi. Aktuální ceny poskytují místní prodejci.