Přestože Fiat Ducato zůstává nesporným lídrem na trhu s obytnými automobily, zájem o Mercedes-Benz Sprinter jako základ pro volnočasové vozidla neustále roste. Na Caravan Salonu Düsseldorf (31.8.-8.9.2019), se pouze rok po uvedení třetí generace, představí na základě kultovní dodávky s trojcípý hvězdou přibližně dvacet novinek od různých stavitelů obytných automobilů. Mezi očekávané hvězdy hlavní třídy se řadí integrovaný Hymer B-Klasse MasterLine 880, Chic c-line I 4.9 a e-line I 51 QB od Carthaga.
K novinkám je nutné přidat i model James Cook od Westfalie, LBX 365 od Bimobilu a Concept Van 2019 z dílny Vmax Construction. Jsou to první vozidla, které jsou vybaveny modulem rozhraní nadstavby „Mercedes-Benz Advanced Control (MBAC)“, díky níž je možné vytvořit propojení, tzv domácí síť na kolech. Možnosti MBAC sahají přes množství funkcí, od centrálního zobrazení hladiny vody po regulaci osvětlení a vytápění pomocí dotykových displejů nebo aplikací pro smartphony.
Od samého počátku vývojové fázi třetí generace Sprinteru, hráli důležitou roli nadšenci a výrobci obytných automobilů. Současný Sprinter je tak k dispozici nejen jako osvědčená dodávka, ale i jako samostatný podvozek a podvozek s kabinou, který poskytuje designérům při navrhování obytné nástavby vysoký stupeň volnosti. Typy pohonných systémů Sprinteru jsou stejně individuální jako samotné varianty karosérie. K dispozici je pohon předních, zadních nebo všech čtyř kol. Výběr čtyř- nebo šestiválcových motorů v kombinaci se šesti-stupňovou manuální, 9G-Tronic nebo 7G-Tronic Plus automatickou převodovkou zajišťuje příjemné jízdní vlastnosti. Kromě těchto rozmanitosti Sprinter třetí generace zaujme i funkcemi, které byly speciálně vyvinuty pro segment obytných automobilů. Mezi ně patří například ergonomicky tvarované otočné sedadla řidiče a spolujezdce nebo elektrická parkovací brzda pro neomezený přístup do obývacího prostoru. Dále výbava zahrnuje multimediální systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s velkým dotykovým displejem s úhlopříčkou 10,25 palce a celou řadu asistenčních systémů, které byly dříve vyhrazeny pouze pro použití v osobních vozidlech. Patří sem radarové systémy Distance Assist DISTRONIC, Active Brake Assist nebo Active Lane Keeping Assist.
Přizpůsobení Sprinteru pro potřeby v segmentu obytných automobilů bylo přijato s úspěchem, což jasně dokazuje téměř tucet výrobců s přibližně dvacítkou novinek, které budou představeny na mezinárodním Caravan Salonu Düsseldorf 2019. To je známkou toho, jak se Sprinter prosazuje nejen mezi prémiovými vozidly, ale díky podvozku se stále více stává základem pro polo nebo plně integrované obytné automobily.