Volkswagen Užitkové vozy uvolnil další podrobnosti o interiéru a zavazadlovém prostoru nové generace modelu Transporter, který bude uveden na německý trh začátkem roku 2025. Podobně jako Multivan a ID. Buzz, přijde Transporter T7 s digitálním kokpitem ve standardní výbavě. Významné výhody nabídne také zavazadlový prostor. Ten je v základní verzi s normálním rozvorem delší o 61 mm, zatímco šířka mezi podběhy kol se zvětšila dokonce až o 148 mm.
Známé uspořádání Volkswagen Transporter
Jasným cílem vývoje Volkswagen Užitkové vozy bylo vytvořit Transporter s obvyklými designovými prvky značky v kombinaci s maximální prostorností a funkčností. To, že tento cíl byl splněn, dokazuje i digitální kokpit, jasně viditelný v jedné ose pohledu. Tvoří jej volně konfigurovatelný Digital Cockpit s úhlopříčkou 12-palců (30 cm) a standardní informačně-zábavný systém s 13-palcovou (33 cm) dotykovou obrazovkou, včetně DAB+ a bezdrátového připojení App Connect s Apple CarPlay/Android Auto.
Tlačítka důležitých funkcí vozidla, menu a hlasitosti zvuku jsou vpravo v liště. Dotykový displej systému infotainmentu se nachází nad ním. Ve spodní části obrazovky se nachází lišta s trvalým zobrazením hlavních funkcí klimatizace včetně ovládání vyhřívání sedadel. Uprostřed je uspořádána velká domovská obrazovka s volně přiřaditelnými widgety. Nad domovskou obrazovkou se nachází stálá lišta se širokou škálou standardních informací (například venkovní teplota nebo úroveň nabití chytrého telefonu) a tlačítko Domů, které vás jediným kliknutím vrátí do hlavní nabídky. Infotainment lze na přání rozšířit o navigační systém, mobilní online služby Volkswagen VW Connect a VW Connect Plus (standardně s navigačním systémem) a zvukový systém Harman Kardon.
Dalším standardním prvkem je nový multifunkční volant s tlačítky, světelné funkce jsou jako obvykle uspořádány vlevo. Stejně jako u modelů Multivan a ID. Buzz, má nyní nový Transporter také elektronickou parkovací brzdu a funkci Auto-Hold. Ovládání elektronické parkovací brzdy se přesunulo na palubní desku, čímž se uvolnilo více místa v prostoru pro nohy pro možný přístup přes kabinu dozadu.
Elektrická zařízení Volkswagenu Transporter
Ve středové konzole je odkládací přihrádka na chytré telefony s volitelnou funkcí bezdrátového nabíjení. Další zařízení lze nabíjet pomocí až sedmi rozhraní USB-C, USB-A a 12 V. Kromě toho Volkswagen Užitkové vozy nabízí nový Transporter s volitelným 230 V rozbočovačem (400 W) včetně měniče pro napájení velkých elektrických zařízení všeho druhu. K dispozici bude také měnič o výkonu 2,3 kW pro elektrické nebo elektrifikované varianty.
Šest sedadel v novém Transporteru
Nový Transporter je vpředu standardně vybaven dvěma samostatnými sedadly. Na přání je k dispozici také konfigurace se sedadlem řidiče plus dvoumístná lavice. Kromě toho může být Transporter vybaven až třemi snadno vyjímatelnými samostatnými sedadly v druhé řadě sedadel. Později přibude verze Kombi, jako osobní automobil s třímístnou lavicí ve třetí řadě sedadel. Čalounění sedadel je k dispozici v robustním látkovém provedení nebo dvě koženkové varianty.
5,8 až 9,0 m3 nákladového prostoru
Nový Transporter je dlouhý 5050 mm, což ve srovnání s předchůdcem představuje nárůst o 146 mm. Rozvor se prodloužil o 97 mm na 3100 mm a na přání bude k dispozici také o 400 mm delší rozvor s celkovou délkou vozidla 5450 mm. Vnější šířka 2032 mm se v porovnání s předchůdci zvětšila o 128 mm (bez vnějších zpětných zrcátek). Maximální šířka mezi podběhy kol se zvětšila o výrazných 148 mm na 1392 mm. Délka zavazadlového prostoru na podlaze Transportera s normálním rozvorem je 2602 mm (nárůst o 61 mm), s prodlouženým rozvorem naroste délka zavazadlového prostoru na 3002 mm.
Díky větší vnější délce, šířce a rozvoru se společnosti Volkswagen Užitkové vozy podařilo výrazně zvětšit ložnou kapacitu. Největší objem zavazadlového prostoru s normálním rozvorem a pro všechny typy pohonu nyní činí 5,8 m3. Verze s dlouhým rozvorem a vysokou střechou pojme až 9,0 m3. Zavazadlový prostor lze konfigurovat pomocí různých dělících stěn a individuálně přizpůsobit specifickým požadavkům.
Maximální užitečné zatížení pro Volkswagen Transporter T7
Navzdory své velikosti se Transporter T7 o výšce menší než 2,0 m (normální střecha) vejde na všechna běžná vícepodlažní parkoviště. Díky poloměru otáčení pouhých 11,8 metru (normální rozvor) bez problémů zvládá při manévrování i ostré zatáčky. Kromě toho jeho maximální užitečná hmotnost vozidla je až 1,33 tuny. A pokud by to nestačilo, nová generace Transportera dokáže táhnout přívěsy o hmotnosti 2,8 tuny.
Na německý trh se nový Transporter dostane začátkem roku 2025. Předprodej v Německu již začal, přičemž všichni zákazníci získají závaznou cenovou garanci až do dodání vozidla v příštím roce. Transporter T7 s podstatně bohatší standardní výbavou než T6.1, ve verzi skříňová dodávka s turbodieselovým motorem TDI o výkonu 81 kW (110 k) je v nabídce od 36.780 eur bez DPH.
Zdroj: Volkswagen Nutzfahrzeuge