Devátý žákovský vůz, který podtrhuje dobrodružného ducha současných průzkumníků v souladu s aktuálním konceptem značky „Let‘s Explore“ se jmenuje Škoda Roadiaq. V letošním ročníku projektu 29 učňů Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi mění plně elektrické SUV Škoda Enyaq na multifunkční obytný vůz s mobilní kanceláří a s interiérem z udržitelných materiálů. Škoda Roadiaq nabídne spoustu prostoru, řadu chytrých prvků pro práci i odpočinek a pohon všech kol.

Technický základ Škody Roadiaq vychází beze zbytku z plně elektrického modelu Enyaq v provedení s pohonem všech kol a systémovým výkonem 195 kW. Vůz má baterii s celkovou kapacitou 82 kW a nabízí v cyklu WLTP dojezd až 495 kilometrů. Technikou a tvary karoserie v přední části a na bocích ale v podstatě podobnosti se sériovým vozem končí.

Upravená karoserie s původní technikou

Tým 29 žáků přišel především s úpravami, které daly Roadiaqu praktičnost cestovatelského vozu pro dobrodružného řidiče. Auto dostalo v zadní části vyvýšenou střechu, jež přináší více místa uvnitř. Úpravou prošly i levé zadní dveře a jejich klika, okno v této části využívá stínění. Důvod pro tyto změny je jednoduchý, v levé zadní části vozu se nachází lůžko pro přespání v autě. Přepracované jsou i páté dveře vozu, ty nově umožňují připevnění stanu, který slouží jako ochrana před povětrnostními podmínkami a zejména při využívání kuchyňky umístěné v zadní části vozu.

 „Projekt žákovského vozu v sobě spojuje tři velké přednosti značky Škoda: odvážný přístup, praktický přístup a obrovského týmového ducha. V oddělení Škoda Design jsme velmi rádi, že se můžeme na tomto projektu podílet. Naším cílem je poskytnout těmto talentovaným mladým lidem komplexní a hmatatelný pohled na naši každodenní práci a nadchnout je pro ni. Nápady, se kterými naši studenti přicházejí, mě každoročně fascinují a opravdu si vážím jejich cenného přínosu a mimořádné kreativity,“ komentuje myšlenku vozu šéfdesignér automobilky Oliver Stefani.

Přečtěte si také:  LMC umístil ve studii Innovan 592 podélné jednolůžka do 6 m dlouhé obytné dodávky

Oproti sériové verzi modelu Enyaq narostl Roadiaq zejména do výšky, ta teď činí 2 050 mm. Šířka 1 879 mm a délka 4 649 mm zůstávají stejné jako u sériového modelu, rozvor náprav se mírně natáhl na 2 770 mm a světlá výška narostla na 190 mm.

Udržitelné materiály a praktičnost

Uvnitř studie Škoda Roadiaq v porovnání se sériovým typem Enyaq je nejméně úprav pouze v přední části, ale i tady vznikl pracovní prostor, který umožňuje na sedadle spolujezdce pracovat v podstatě odkudkoli. V dosahu místa spolujezdce se nachází speciální držák, rameno, do kterého může cestovatel umístit svůj tablet a pracovat na něm. Vozu nechybí ani nepřetržité připojení k internetu přes mobilní sítě.

Škoda Roadiaq

Vzadu je pak vše jinak. Ve spolupráci s IT oddělením Škoda Auto zabudovali studenti do vozu 27palcový monitor s dokovací stanicí, bezdrátovou klávesnicí a myší, což je sestava, která umožňuje plnohodnotnou práci odkudkoli. Nové je osvětlení zadní části vozu, přibyly elektrické zásuvky pro připojení dalších zařízení a nechybí výbava jako sprcha, kávovar a už zmíněná plně vybavená kuchyňka s vařičem v zadní části vozu.

Škoda Roadiaq

Zadní část je osazena na míru vyrobeným nábytkem a z obytného prostoru ji lze snadno proměnit na ložnici pro jednoho. Do auta se samozřejmě vešel i skládací stolek a židle. Elektrickou výbavu vozu mohou v případě potřeby napájet solární panely, při kempování pak jde auto snadno připojit k elektrické síti a napájet palubní výbavu z ní.

Přečtěte si také:  Kempingový mikrovan Bürstner Habiton L2 s dlouhým rozvorem a zvedací střechou

V exteriéru dostal vůz nové zbarvení v kombinaci barev bílá Moon a zelená Emerald. Interiér je včetně čalounění proveden z kompletně recyklovaných a recyklovatelných materiálů. Povlečení polštáře a deky pro spaní v autě jsou pak vyrobeny speciální metodou 3D Knit, která také využívá recyklované materiály a při jejím využití nevzniká žádný odpad.

Škoda Roadiaq

Díky všem těmto změnám a úpravám je Škoda Roadiaq v podstatě uskutečněný sen moderních digitálních nomádů a nadšených cestovatelů. Je to všestranný a ekologický vůz, který na udržitelnost myslí nejen z hlediska pohonu, ale také své výbavy. Díky pohonu 4 × 4 umožňuje dojet i tam, kam se jiná auta nedostanou, a na takových místech poskytne svému uživateli veškerý komfort, který potřebuje k práci i odpočinku.

Zdroj, foto: Škoda Auto

Líbil se Vám článek?

Dejto to najevo a kupte naši redakci kávu.
Podpořte ji peněžitým darem bankovním převodem na účet
2400806950 / 2010
nebo naskenujte QR kód s údaji k platbě. Výši částky si určete sami. Děkujeme!