Při koupi nového automobilu jsou airbagy samozřejmou součástí jeho výbavy bez ohledu na cenovou relaci. Při koupi integrovaného luxusního obytného automobilu je však ironií, že v autech, které jsou na absolutním vrcholu, tento bezpečnostní prvek dnes může chybět. Je to z důvodu, protože airbagy dosud nebylo technicky možné převzít z podvozku vozu. Kabina je totiž na rozdíl od polointegrovaných automobilů kompletně přepracována. Pokud chce výrobce airbagy instalovat, musí zajistit jejich správnou funkčnost a provést spoustu samostatných testů.

Niesmann+Bischoff však přichází s modelem postaveném na základě Iveco Daily, modelem Flair, který jako první z luxusních integrovaných automobilů značky dostane airbag řidiče i spolujezdce. Bezpečnostní koncepce vozidla zahrnuje také elektronickou kontrolu stability a předpínače bezpečnostních pásů. Ve voze je nově i Pedal Release System, takzvaný systém uvolnění pedálu, který v případě kolize sklopí pedál dopředu, čímž se výrazně sníží riziko poranění chodidel a nohou.
Za uvedením bezpečnostních prvků stojí dvouletá vývojová a zkušební fáze, plná výpočtů a počítačových simulaci, ukončených vícestupňovými crash testy s dvojicí zkušebních figurín. Flair prošel všemi testy a koncepce bezpečnosti má právně chráněnou.

Přečtěte si také:  Nové expediční vozidlo Storyteller GXV Hilt na podvozku RAM 5500
Foto: Niesmann+Bischoff

Líbil se Vám článek?

Dejto to najevo a kupte naši redakci kávu.
Podpořte ji peněžitým darem bankovním převodem na účet
2400806950 / 2010
nebo naskenujte QR kód s údaji k platbě. Výši částky si určete sami. Děkujeme!