NEXSD One vytváří novou kategorii obytných automobilů, která kombinuje výhody obytné dodávky s výhodami polointegrovaného vozidla. Automobil má karoserii vyrobenou z hliníku, která může se snadno tvarovatelným vnějším pláštěm plynule navazovat na design základního vozidla. Na porotu German Design Award zapůsobil mimořádně lehký NEXSD One nejen hlinikovou karoserií, ale díky jasně viditelným strukturám a modernímu tvaru také estetickým působením.

NEXSD One spojuje výhody kempingového vanu a polointegrovaného vozidla a vytváří tak novou kategorii vozidla, Opti-integrovaný obytný vůz. „Chceme ukázat, jak by mohla vypadat nová třída lehkých obytných automobilů budoucnosti,“ nadchne se Markus Dröge, výkonný ředitel společnosti NEXSD Automotive Innovations.

Ve společnosti dále pokračují: „Když byl náš obytný vůz v létě 2023 nominován na German Design Award, byli jsme nadšeni. Představení NEXSD One odborníkům na design a vozidla v kategorii „Excellent Product Design Passenger Vehicles“ skončilo nakonec úspěchem. Design vozu NEXSD One zaujal porotu svými plynulými tvary, dynamickým vzhledem a jedinečnými vlastnostmi. Jsme hrdí a vděční za toto speciální ocenění, které si opti-integrovaný obytný vůz více než zasloužil.“

Až 700 kg užitečného zatížení

NEXSD One má s celkovou hmotností 3,5 t pohotovostní hmotnost bez vnitřního vybavení jen 2140 kg. „To představuje úsporu hmotnosti 235 kg nebo 10 % ve srovnání s vozem Volkswagen Crafter L4H4 (2375 kg),“ uvádí společnost NEXSD Automotive Innovations. Po namontování nástavby nabízí tento model mimořádně užitečné zatížení něco přes 700 kg.

Přečtěte si také:  Střešní stan Roof Space s hliníkovým obalem zaujal a získal ocenění German Design Award
NEXSD One
NEXSD One, foto: NEXSD Automotive Innovations

Takový výsledek je možný díky použití karoserie vyrobené z hliníku, z části recyklovaného, známé jako „Space Frame“ (nebo „birdcage“). Koncept, který původně vyvinula společnost Audi a později i jiné prémiové automobilky, není jen obložením stěn hliníkem, jako je tomu u některých výrobců obytných automobilů. U NEXSD One se tento materiál používá dokonce i pro konstrukci buňky. Kromě toho, že je hliník lehčí, je také pevnější než ocel. Díky tomu je tento typ karoserie v případě kolize bezpečnější.

Možnosti materiálu

Tažnost hliníku, jeho schopnost roztahovat se bez porušení, také umožňuje vytvarovat složitější tvary karoserie. NEXSD One je toho dobrým příkladem, neboť jeho karoserie harmonicky zapadá do základního vozu Volkswagen Crafter a dodává mu charakteristický vzhled dodávky. Zadní výklopné dveře, zapuštěné vstupní dveře a úložné poklopy také dokonale splývají s karoserií. Dokonale integrovaná kapotáž nad kabinou jen demonstruje možnosti, které tato technologie otevírá.

Přečtěte si také:  Zlato pro Habiton by Bürstner v soutěži German Design Award 2024
NEXSD One
NEXSD One, foto: NEXSD Automotive Innovations

Více informací získáte na domovské stránce výrobce: www.nexsd.de

Zdroj: German Design Award, NEXSD Automotive Innovations

Líbil se Vám článek?

Dejto to najevo a kupte naši redakci kávu.
Podpořte ji peněžitým darem bankovním převodem na účet
2400806950 / 2010
nebo naskenujte QR kód s údaji k platbě. Výši částky si určete sami. Děkujeme!