Historie dodávek Renault Master sahá tři generace zpět, do roku 1980. Od té doby prodal Renault již více než 3 miliony těchto dodávek v různých uspořádáních. Úspěch modelu z něj učinil jednoho z dlouholetých lídrů v několika kategoriích v Evropě. Zcela nový model čtvrté generace chce výrobce co nejvíce přiblížit ideální dodávce a ještě více posílit jeho postavení a úspěch. Na trhu se objeví na jaře 2024.

I když Renault Master nepatří mezi lídry mezi základními vozidly pro stavbu obytných vozů, někteří výrobci jej úspěšně používají a oblíbili si jej. Francouzský Renault nyní představil zbrusu novou, čtvrtou generaci modelu s atraktivním designem a propracovanou aerodynamikou tak, aby poskytovala nejvyšší možnou účinnost ve své kategorii.

Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Design exteriéru

„Působivý celkový vzhled nového Renaultu Master umocňuje impozantní vertikální maska chladiče, horizontální LED světlomety a velmi robustní nárazník. Jeho tvar byl propracován do posledního detailu tak, aby v sobě skloubil design, výkon a efektivitu.“ říká Louis Morasse, ředitel designu, modelová řada lehkých užitkových vozů, Renault.

Masivní tvář Renaultu Master se do velké míry podepisuje na jejím vzhledu. Patří k ní i nové logo Renault a mimořádně velké full- LED světlomety v charakteristickém uspořádání ve tvaru písmene C kolem impozantní mřížky chladiče. Lišta ve tvaru písmene U pod mřížkou chladiče může být zrnitě černá nebo v nejvyšší výbavě v barvě karoserie. Na výběr bude ze 7 standardních barev karoserie a více než 300 speciálních odstínů.

Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Proporce byly pečlivě vyladěny, aby bylo dosaženo správné rovnováhy pro každý typ karoserie. Záď je užší kvůli optimalizaci aerodynamiky, zadní okno je asymetrické a zadní světla mají stejně jako ta přední výrazný vzor ve tvaru písmene C. Pozornost byla věnována vnímané kvalitě a robustnosti. Například jednodílné boční panely jsou na pohled pevnější, zejména u delších verzí, jejich konstrukce je pevnější a zabraňuje jakékoli deformaci.

Aérovan, design zaměřený na účinnost

Díky propracované aerodynamice, je účinnost vozu Renault Master na špičce své třídy. Jeho koeficient odporu vzduchu je o více než 20 % nižší a podstatně nižší než u předchozí generace a všech současných konkurentů. Pomohly tomu i kratší kapota, čelní sklo posunuté více dopředu a skloněné, boční zrcátka, kanály pro přívod vzduchu v nárazníku a sklon střechy byly zefektivněny a užší záď. Lepší aerodynamika zlepšila také akustický komfort v kabině.

Přečtěte si také:  Polointegrované vany Etrusco na podvozku Renault Master
Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Vzhledem k tomu, že vůz je příliš velký pro aerodynamický tunel, který Renault obvykle používá, byly v Saint-Cyr provedeny vývojové studie aerodynamiky na modelech v měřítku 83 %. Vozy ve skutečné velikosti pak byly testovány v tunelu postaveném pro hodnocení aerodynamiky letadel.

Platforma pro různé druhy pohonných jednotek

U nového Renaultu Master jsou k dispozici čtyři vznětové motory Blue dCi o výkonu 105, 130, 150 nebo 170 koní. Mají výrazně nižší spotřebu (v průměru o 1,5 litru na 100 km) a vypouštějí méně CO2 (o 39 gramů na km méně, pod 200 gramů na km). Převodovka může být konvenční manuální nebo mimořádně účinná nová 9stupňová automatická převodovka EAG9 s hydrodynamickým měničem.

Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Plně elektrické verze jsou poháněny motorem o výkonu 96 kW nebo 105 kW, který v obou případech dosahuje točivého momentu 300 Nm. První z nich je napájena 40kWh baterií a má dojezd 180 km podle WLTP, druhá 87kWh baterií s dojezdem více než 410 km podle WLTP. Nový Renault Master se tak může pochlubit rekordním užitečným zatížením (až 1 625 kg u dodávky vyžadující řidičské oprávnění skupiny B), dojezdem (více než 410 km WLTP) a tažnou kapacitou (2,5 tuny). Jeho spotřeba zůstává díky tepelnému managementu baterie rozumná, normovaná podle WLTP na úrovni 21 kWh/100 km s velkou baterií o kapacitě 87 kWh. Rychlonabíjení DC o výkonu 130 kW navýší dojezd o 229 km za 30 minut. Domácí nabíječka AC o výkonu 22 kW doplní baterii z 10 % na 100 % za necelé 4 hodiny.

Nový Renault Master je také navržen tak, aby v budoucnu mohl být vybaven vodíkovým motorem a palivovým článkem.

Přečtěte si také:  Dethleffs sází na rozmanitost obytných dodávek Globetrail, nabídku rozděluje do dvou řad

Design interiéru

Interiér nového Renaultu Master se blíží interiéru osobních vozidel. Přístrojová deska ve tvaru písmene S směřující k řidiči přispívá k většímu prostoru uvnitř vozu. 10palcová obrazovka, která je součástí standardní výbavy, dodává vozu vizuálně příjemný high-tech nádech. Tmavé čalounění umocňuje útulnou atmosféru. Volant pochází z produkce pro osobní vozidla a můžete si nastavit jeho výšku a hloubku. Verze s automatickou převodovkou mají nyní páku převodovky na volantu, čímž se na středové konzole uvolnilo více místa.

Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Celkový úložný prostor o objemu 135 litrů představuje nárůst o 25 % i diky mnoha přihrádkam na palubní desce, bočních držáků na nápoje, zásuvek v odkládací schránce, otvoru ve stropě kabiny a dvou úložných úrovní ve dveřích.

Zadní část prostředního sedadla je sklopná do podoby pracovního stolu, v podstavci se nachází přihrádka pro uložení notebooku a porty USB-C pro napájení zařízení. Oděruvzdorné a robustní okraje sedadel potažené materiálem TEP usnadňují nastupování a vystupování. Bohatý výběr sedadel zahrnuje odpružené a otočné varianty, samostatná sedadla a tři typy lavic.

Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Technologie

Nový Renault Master je vybaven dvaceti asistenčními systémy, které maximalizují bezpečnost lidí ve voze i v jeho okolí. Jeho aktivní bezpečnostní funkce jsou v nejvyšší pohotovosti a zahrnují systémy boční stability, automatického nouzového brzdění a asistenta stability přívěsu. A je vybaven inteligentním asistentem rychlosti, který pomáhá řidiči dodržovat rychlostní limity.

Multimediální systém OpenR Link je standardní výbavou celé řady s 10″ obrazovkou a kompatibilitou s Android Auto a Apple CarPlay, a to jak kabelovou, tak bezdrátovou. Je to poprvé, kdy je systém OpenR Link s integrovanými funkcemi Google k dispozici (volitelně) v lehkém užitkovém vozidle. Systém byl vyvinut ve spolupráci se společností Google, běží na operačním systému Android Automotive OS 12 a zahrnuje navigační funkce Google Maps, katalog aplikací Google Play a hlasově ovládaného asistenta Google Assistant. Inteligentní systém lze díky dálkovým aktualizacím upgradovat o nové funkce.

Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Modulární rozhraní standardně zobrazuje Mapy Google a lze přidat dva widgety (na výběr je Hudba, Telefon, Asistent Google, Vozidlo, Datum a čas, Tlak v pneumatikách a další). Pomocí panelu nabídek v levé části obrazovky se pak lze pohybovat po jednotlivých obrazovkách (Domovská obrazovka/Mapy Google, Hudba, Aplikace, Vozidlo). Kromě toho je k dispozici bezdrátová nabíječka chytrých telefonů.

Přečtěte si také:  Pössl Summit Shine 600 R Plus (2024): Obytná dodávka s výjimečnými vlastnostmi

Pro ještě větší interaktivitu a proaktivitu nabízí nový Renault Master také vzdálené připojení k vozidlu pomocí aplikace My Renault, která řidiči nabízí řadu funkcí, např. lokalizace vozidla na mapě nebo, pokud se nachází například na velkém parkovišti, lze ji blikat světly nebo vydávat zvuky, dále sledování plánu údržby nebo obdržení upozornění, pokud je vozidlo odemčené.

Základy užitkového vozu

Nový Renault Master bude uveden na trh s kompletní výbavou, která bude zahrnovat 20 karoserií o objemu od 11 do 22 m3, s o 40 mm větším otvorem u posuvných bočních dveří a o 100 mm delšími ložnými plochami. K dispozici je také 20 přestavbových základen z výrobních závodů, kde dílny zvládnou řadu úprav přímo (přidání sklápěcích korb, zvětšení prostoru v kabině, zvětšení objemu atd.). Kratší rozvor a přepracovaná přední náprava zajišťují nebývalou manévrovatelnost, včetně vynikajícího průměru otáčení kratšího o 1,5 metru.

Renault Master 2024
Renault Master 2024, foto: Renault

Základní vozidlo je L2, L3 je k dispozici s pohonem předních i zadních kol a L4 má pohon zadních kol. Stejně jako všechny elektromobily v nabídce, i nový Master obsahuje prvky programu Renault Human First, který má pomoci záchranným týmům zasáhnout ve vozidle v případě nehody.

Fotogalerie

Nový Renault Master, který bude k dispozici od jara 2024. Všechny verze budou vyráběny na stejné montážní lince, což poskytuje velkou flexibilitu při řešení individuálních požadavků. Zároveň je jediným vozidlem své třídy, které se vyrábí ve Francii: tři varianty motorizací a všechny karoserie vznikají na stejné lince v Batilly (nedaleko Metz ve východní Francii). Pohonné jednotky a převodovky se vyrábějí ve Francii, baterie se montují ve Francii a 84 % dodavatelů má sídlo také ve Francii.

Zdroj: TZ Renault

Líbil se Vám článek?

Dejto to najevo a kupte naši redakci kávu.
Podpořte ji peněžitým darem bankovním převodem na účet
2400806950 / 2010
nebo naskenujte QR kód s údaji k platbě. Výši částky si určete sami. Děkujeme!